17. juni 2012

Seksuell lavalder i sosiale medier

I dag ble jeg fortalt om en diskusjon som har gått på Twitter og Facebook om seksuell lavalder.

Det begynte med en bisetning og etter det har jeg nøstet opp i at dette er meninger som florerer rundt i det ganske land på nevnte arenaer.


Det finnes mennesker i Norge som mener meg hånden på hjertet at den seksuelle lavalder for barn skal være 13 år og at de ikke ser noe feil i at en mann på over 30 år har seksuell omgang med en på 13.

Jeg hat lett opp 4 random bilder av barn som er 13 år, ved å google teksten "hun er 13 år" eller "han er 13 år" på forskjellige språk (ikke norsk , så jeg ikke bruker DIN 13-åring).

Jeg påstår at den som mener disse barna skulle kunne ha erotisk samvær med voksne har en hjerneskade så stor som sitt eget ego. I TILLEGG til en seksuell legning som heter pedofili.

Dette er barn! La dem være!
post signature

9 kommentarer:

Whitebite sa...

enig. for en syk verden.

Anonym sa...

Ja!

Den seksuelle lavalder bør fremdeles være 16 år. Kanskje særlig fordi samfunnet vårt er seksualisert trenger barna beskyttelse av storsamfunnet. Vi må bidra til at barn skal få være barn og utvikle seg til å bli tenåringer og ungdom i sitt eget tempo, uten forstyrrelser av voksne forskruddes seksuelle "behov".

Et viktig tema du tar opp!

Siri sa...

Vi må passe bedre på barna våre. Og følge med på de vi kjenner og andres barn. Og tåle snurpemunner når man sier fra til en at barnet deres på 10 år har åpen profil på FB med fullt navn og bilde av seg selv med trang singlet og sussetrut.

lirosa sa...

La Barn være Barn
Ikke noe å diskutere i det hele tatt!!!

Elin sa...

Så enig med deg!

Åshild sa...

Helt enig med deg.

Katrine Helen sa...

Kunne ikke sagt det bedre selv! Flott innlegg som setter syke folk i lyset!

Malin sa...

Helt enig med deg!

Anonym sa...

Hvorfor skal man nekte en 13-åring som ønsker å ha sex med en 18-åring dette? Så lenge det er frivillig fra begge parter ser jeg ikke problemet.

Man er ikke pedofil dersom man tenner på 13-åringer. En pedofil tenner på prepubertet, dvs barn opp til 10-12 års alderen. Tenner man på 13-18 åringer kalles for hebefil.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...