19. feb. 2012

Gratulerer med dagen kjære Monica!

Vi ble kjent, du og jeg, da du skulle begynne i andre klasse ved skolen jeg gikk på og så flyttet du inn i sokkelen på huset like ved mitt! Jeg kom til deg da dere holdt på å bære inn sakene fra flyttebilen og sa :

"Skal jeg hjelpe til med noe? Er dere sultne? Vil dere ha lapskaus eller noe?"

Det hadde jeg nok sett i film at noen gjorde når nye kom til nabolaget så det falt helt naturlig. Hva jeg ville ha gjort om dine foreldre svarte JA, vi vil gjerne ha lapskaus aner jeg ikke, men jeg regner med at jeg ville gått hjem til enten mamma eller farmor og sagt: "Nå må du lage lapskaus, for det har jeg sagt at vi skal gjøre" :)



Siden den gang har vi vært de beste venner. Det har hendt en gang at vi ikke snakket sammen og var sure på hverandre en stund, men det gikk heldigvis over da vi begynte å bli voksne :)

Du er ikke alltid enig i mine valg for livet og jeg er absolutt ikke enig med dine innimellom, men det ligger en respekt fra den lapskausdagen i bunnen for mine følelser for deg som min venn, dermed ville jeg aldri kunne gjort noe annet enn å respektere deg dypt. Uansett. Ja..... NESTEN uansett da hihi

Etterhvert ble vi hver vår del av en 5kløver som senere ble til en 6kløver som nesten ikke klarte å gå på do uten hverandre. Rettelse.... vi KLARTE IKKE å gå på do uten en av de andre. Andre mennesker så på oss som "Den der umulige klikken" og de hadde rett. Vi var en klikk og vi var umulige. Vi var store i kjeften og vi EIDE verden. I mange år. Kanskje litt for mange år... :)


I en lang periode kunne ingen av oss få sove om vi ikke hadde vært å tatt kveldsrøyk hos deg. Til og med stakkars I som ikke røykte har nok fått i seg sin del nikotin der hun satt å gjespet :) Var du ikke hjemme da jeg kom, gikk jeg bare inn å satte på kaffe eller rett og slett bare satte meg i sofaen å røykte :)

Hvem i all verden drar på jentetur til Sandnessjøen? Jo... vi.... og der, etter en kveld på byen må man riuge opplysningen for å få telefonummeret til ......
Sjøgelåvens hogge eller var det
Juntahoggens sjøge
Huggelovens sjø
Lusketassens Lue?

Damen på opplysningen fikk i alle fall ikke til å finne numeret til uteplassen du ville ha nummeret til. Ikke enkelt alltid.

Vi kan vel få lov til å si at vi er voksne nå? Eller? Jeg blir jo ikke voksen på noen dager enda, men du er voksen i dag. Stor jente, tissa sjøl, lætt å hold ren og glad i 17 mai! Et skikkelig kjærringemne!

Takk for disse drøye 30 årene i vennskap Monica. Jeg er veldig glad i deg! :)

GRATULERER!!!

Jeg er erklærer oss herved queen of the 40!! 

post signature

5 kommentarer:

vår lille verden sa...

Så fint skrevet,viser at du er en sann venn!:))
klem

Hannemor sa...

Den beste venne-erklæringen ever!!

Unknown sa...

Åå, såå fin gjeng det høres ut som dåkk va og e. Kan æ spørr kor dåkk vokste opp?
KLem Anki

Trollmora sa...

Takk damer :-) vi vokste opp i 'byen' på rette sida av brua vi hihi!!! Du kan tro vi gjorde seaside utrygt innimellom... :-)

ide-puffen sa...

Nå måtte jeg både flir og skrik på samme tid. Kjenner meg så utrolig igjen i dette vennskapet. Min første venn het også Monica og vi har holdt sammen i snart 40 år.
Gode venner er gull verdt.
Og nydelig skrevet.

God ny uke gode du.
klem

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...