20. feb. 2012

Kategoritesting - Trollmor som satiristisk samfunnskritisk blogger

Jeg kjenner mange muslimer.
Jeg kjenner mange nordmenn.
Jeg kjenner mange muslimske nordmenn og kvinner.
Jeg kjenner også mange alternativt begavede mennesker.


Arfan Qadeer Bhatti kommer definitivt inn under den siste kategorien. Ikke at jeg KJENNER han, men det foreligger liten tvil, for meg om at han hører hjemme der uansett. 

Han sitter der å dingler med bena sammen med kompisen sin Mohyldeen Mohammad å snakker om hvor fantastisk det ville vært om Norge var shariastyrt. Altså.... politisk styrt etter islamsk lovverk, som for eksempel vi kan se satt i drift av Iran. Du vet, i det landet de liksom ruuuuler på lista over land det er fantastisk å bo i!?! 


Hvor lenge ville da Bhatti og Mohammad vart i Iran? 

De ville i alle fall ikke levd så lenge som til nå, det er sikkert... ved en av de første lovbruddene Bhatti ble registrert for var han i henhold til Wikipedia 13 år... og medlem av Young Guns. Han var 15 da han ble tatt for å ha knivstukket en butikkeier. Så gikk det slag i slag da.... trusler, vold mot politi, skyting på synagoge og torpedooppdrag. Nå krever han å få et rom i samfunnet og folkets ører, han krever å få kred og ikke minst så tillater han seg å advare samfunnet mot at noe skrekkelig skal skje... 

I følge sharia.no (ja, det finnes en side som er laget som OMHANDLER sharia.... jeg ble nok lika overrasket som du) kan man finne et par punkter som gjør at jeg har vanskelig for å se at de selv følger sin egen lovgivning. 

Pkt 2
"Alle gutter skal gå med turban, de over 6 klasse skal ha hvite turbaner"

Jeg visste ikke at hettegenser var turban jeg.... i alle fall ikke HVIT turban.... jeg lærer jammen så lenge jeg lever! But then again.... det er jo relativt tydelig at Bhatti ikke har gått mer på skole enn til 6 klasse, så han bærer kanskje sort turban med all verdens rettighet?  

Pkt 7  
"Å skrive bøker, se film og male bilder er forbudt" 

Dette ville gjort det litt vanskelig å lage den trusselvideoen disse nå er siktet for å ha laget eller er det slik at de har laget den med bind for øynene? 

Pkt 12 (for kvinner) 
"Du skal alltid holde deg inne i ditt hjem. Det sømmer seg ikke for kvinner å gå formålløst ute" 

I den forbindelse presenterer jeg Bhatti`s kone på journalistkonferansen SKUP. 
Pkt 15 (også for kvinner) 

Du skal ikke under noe omstendighet vise ansiktet ditt. Du skal dekke deg med burka når du er ute. Hvis du ikke gjør det vil du bli alvorlig straffet. Burka er ikke som bildet over, men som bildet under: 
Pkt 16 (for kvinner igjen) 
Kosmetikk er forbudt

Her viser jeg igjen til det fine bildet av Bhattis vakre kone. 

Hmmm..... lurer på hvem som skrev disse lovene jeg? Av 26 punkter er 11 rettet til menn og resterende er strenge regler for kvinner. Jeg vet ikke, men det blir  nesten som å si sånn: 

"Jeg er mann og jeg er såååå svak at jeg føler meg nødt til å proklamere for hele verden at alle kvinner må dekke seg 100% til så ikke minn mannesjel reagerer på noe vis for det skal den jo ikke. Det er selvfølgelig IKKE mitt ansvar å lære meg selvkontroll, men KVINNENS ansvar å dekke seg til så jeg slipper å tenke på det, for jeg har jo så lite å tenke med uansett" 

Men seriøst.... i og med at de har sharia i Iran og dermed ikke har kvinnelige studenter er det sikkert mange hybler ledig der nede! Billig er det også,...... tenkt så fint de ville fått det der nede da! Sharia og greier, akkurat slik de ønsker seg! 

Blir du med å spleise på billett? 

En siste oppfordring: 
Ikke tro at disse to menneskene representerer muslimer i Norge. De gjør ikke det. Overhode ikke. De representerer kun seg selv og de 11 kompisene sine. Og de prøver å rekruttere 16åringer til grupperingen sin, fordi de er formbare. De setter de yngste til å gjøre jobbene de selv ikke tør gjøre. For de selv kan jo ikke bli tatt for noe... hvem skal da hjernevaske unge gutter til å lage stygge videoer og stå på løvebakken å roooooope "Ja til sharia, nei til alt annet som vi ikke har sagt!!" 

En lite seriøs konklusjon tar jeg meg tid til dog; 

Det jeg er mer redd for er hva den virkelig farlige grupperingen islamister gjør mens vi alle snakker om disse to...... 
post signature

12 kommentarer:

VillaVårfrubakken sa...

Enig i dine bekymringer, det foregår så mye vondt i ulike relegioners navn. Selv lurer jeg på om det hadde vært bedre om kvinners stemme hadde blitt hørt litt mere. Hadde alle virkelig valgt å gå fullstendig tildekket osv, osv ?

Dette er et tema som er utrolig vanskelig.......uansett vil jeg si at når menneskker gjør kriminelle handlinger og samtidig rakker ned på vårt samfunn, hvorfor er de her da ?

Ha en god dag Trollmor.....klem

Elin sa...

Et godt innlegg. :-)

Ha en fin dag.

Trollmora sa...

Verden vil bedras vettu ..... så lenge vi har alle disse uviktige kleskodeksene å styre med så er det ingen som snakker om eller bryr seg om det som virkelig fortjener oppmerksomhet...

Livlig molboland dette gode gamle Norge :-)

Tovepia sa...

Et herlig godt innlegg!!
..og det er så synd at flere tror at dette er en typisk muslim, og det er det ikke, så disse 12 kameratene m. flere ødelegger for utrolig mange.
Ha en fin kveld i trollheimen, klem fra mæ;)

Anonym sa...

Jeg kunne ikke gått tildekket, som jeg skrev her:
http://www.egedenne.com/2012/02/niqab-og-hrselshemmet-dv.html

Det er trist at folk som skremmer, er de som får mest oppmerksomhet, mens mennesker som er opptatt av fred knapt blir hørt.

Tusen takk forresten, for kommentaren inne hos meg :)

Kaoskontroll sa...

Utrolig bra innlegg! Jeg tror du har funnet din kategori. :) Jeg har iallefall lest innlegget tre ganger, og vil ha mer. ;)

Beklager at jeg er så treg på å kommentere, og takk for veldig god kommentar inne hos meg. Du har så rett!

Utrolig rart at noen vet "så godt", når jeg, med min innsikt i deler av marokkansk kultur, føler meg rimelig ydmyk i forhold til hvor lite jeg ennå vet om forskjellige muslimske kulturer.
Den mest påståelige personen jeg noen gang har diskutert med hadde to sydenturer å skilte med. En i Spania og en i Hellas. Og noen turer over grensen for å kjøpe svenske kjøttbullar. Men ikke vet jeg... de selger kanskje dyp innsikt i Sverige også? Ta tre, betal for to... og del med noen nordgubbar som ikke har vært over svenskegrensen engang. ;)
Ja, det er iallefall noen slike som mener de har mottatt en slik dyp innsikt. Hehe

Man blir bare litt matt! Såret ble jeg iallefall ikke, om det var intensjonen til h*n som skrev mailen. Total skivebom kalles slikt, og det er temmelig vanskelig å bli såret av en kule skutt rett ut i ingenting.

Klem

lise sa...

Viktig katekoriblogging - og særdeles vellykket. Jeg vil også ha mer.

Norsk muslimah sa...

Hei.
Sharia.no ser ut til å være laget av anti islamister. Ville valgt kildene mer med omhu ;-)

Trollmora sa...

Sier du det ja.... da vil jeg be deg definere en antiislamist for meg :-) eller en islamist for den del :-)

Norsk muslimah sa...

En islamist for meg er en som ønsker å leve etter sharia, altså er ikke Islam kun en religion men også et politisk system.

En anti islamist vil da bli en som er helt i mot dette. Sider som dette sprer feil informasjon om sharia og burde ikke være noe man fokuserer på.

Tror du at det som står på sharia.no er utdrag fra sharia?

Jeg skjønner hvor du vil hen i henhold til de nevnte personene, men er ikke for at sider som den du referere til skal bli spredd som om det er rett i Islam det som står der.

Trollmora sa...

Hei igjen :-)
Jeg tviler sterkt på at noen tror dette er den riktige islam. Alle som vil kan jo gå inn på sharia.no å lese kommentarene der mange muslimer sier nettopp dette og forklarer mer eller mindre utfyllende.

Det jeg vet er at disse reglene og varianter av disse er vitterlig satt opp som sharia av taliban blandt annet. De sier også at de er islamister.... hva er da forskjellen?

Mitt innlegg er ikke ment som en samfunnspolitisk informasjonskanal men jeg syns at tittelen på innlegget sier nok. Satire er satire :-) og jeg tror virkelig for godt om mine lesere til å tro at noe som helst med det som står på sharia.no er representativt for muslimer i Norge..

Trollmora sa...

Jeg mente ikke satire i kommentaren over men kritikk :-)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...