3. juni 2011

Grrrrrrrrrr og )(/&%#¤%&/()=?)(/ pluss utropstegn!!!!

.... man får en kjøkkenmonteringsmann (Fra firmaet vi kjøper kjøkken fra altså) som ikke kan å montere kjøkken....  Eller dvs... det kan han sikkert... men han er en sånn.... "slark" som vi sier i Trøndelagen... altså... "det er ikke så nøye"....
Å ta feil hull til håndtaket i skapdøra er ikke så nøye... vi bare tetter med akrylpasta....


Når benkeplata er 3 cm for lang så er ikke det så nøye.... vi sager bare på øyemål og når det blir skjevt så tetter vi bare med grå silikon.... MOT KJØLESKAPET!!!!


At vi har lagt ny tapet er ikke så nøye.....


At det kom en vinduskarm der benkeplata skulle gå er ikke nøye i det hele tatt... for benkeplata må jo være hel så da sager vi VINDUSKARMEN!!!!!!!

Og til slutt:
hjørneskapet ble montert som servantskap og da dette ble påpekt sa monteringsmannen at det var myyyyye lurere å ha det sånn som han hadde montert det... Da jeg videre påpekte at det godt kunne hende at jeg ikke var så lur men at jeg fremdeles ville ha hjørneskapet som hjørneskap og servantskapet som servantskap, blandt annet fordi jeg ville benytte meg av rommet i hjørnet som han på den måten han monterte hadde kledd igjen...... vel... da måtte han demontere og montere på nytt gitt. Noe som resulterte i:



Så, det blir ikke blogging fra mitt perfekte lille kjøkken akkurat sånn på stående fot!

Jeg takker Gud for at vi ikke har et stort kjøkken akkurat nå...

Hva ville du ha gjort i en sånn situasjon?


post signature

20 kommentarer:

Siri sa...

Jeg kan SÅ mange stygge ord at jeg kjenner bare jeg tenker på dem, så... jeg håper dere får montert av leverandøren av kjøkkenet eller en annen seriøst leverandør, så dere kan klage, få gjort opp igjen, lagt ny tapet og sånn. Jeg hadde ikke gitt meg på tørre møkka.

Vi fikk en diger steinplate til badevasken - med hakk. Å heite så rasende jeg var. Når kjerringa jeg ringte til i den dyre designsjappa nesten bare pratet piss... ja, så kaller jeg det rompeservice og går aldri dit igjen. Jeg finner meg generelt ikke i å bli behandlet som dritt, at håndtverkere ødelegger tingene mine og jeg er en klager. Når det er på sin plass.

Men jada, vi har vel brukt ikke registrert "hjelp" av og til vi også - og da står man der...
dessverre. Eller heldigvis, skal man stå opp for prinsippene sine...

Bird on a wire sa...

Ojojoj, du må klage og si fra mens han fortsatt er der. At du ikke godtar den type jobbing. Husk at du er kunden og betaler for at jobben blir gjort. Jeg hadde forlangt at han skulle kjøpe ny dør, nytt servantskap og rydde opp i skeiv benkeplate. Må han kjøpe ny er dette på hans kappe. Men det er viktig at du sier fra med en gang! Ellers kan det hende du aldri ser snurten av ham igjen.

Tovepia sa...

Sagt opp mannen!! Hvis du har hatt en fagmann på jobben, så er ikke dette holdbart!!..og hvis han i det hele tatt greier å fikse det så du godtar det han har gjort, så er det avslag i prisen!
Huff, blir irritert bare av å se på;)
Lykke til!

Whitebite sa...

Dette er det verste!!! ikke betal!! dette må du ikke godta..

Huldra sa...

Oi..! Dette var Litt for mange feil til at man kan trekke på skuldrene og tenke at alle kan feile. Dette er en fagmann, er det ikke? Jeg er stort sett ingen klager, men dette hadde jeg klaget stort på. Enten bør han komme og rette opp de feilene det går å rette på, eller så bør dere få et stort, redusert avslag på prisen. Det der går jo bare ikke an..
Kjenner jeg blir forbannet på deres vegne. Grrr..!

Siden din er lettere nå ja. Veldig deilig. :)
Hmm.. Hvordan var det der med endring av kommentarfelt igjen da?
Inn på utforming, innstillinger, kommentarer. Der velger du Forgrunnsvindu. Det som er så fint med den, er at kommentarfeltet kommer opp som et eget vindu foran innlegget. Når man har kommentert, kan man bare lukke vinduet, og er fortsatt på siden og kan klikke lett nedover for å se de andre innleggene. Som det er nå, må jeg klikke ut, og kommer helt på toppen av bloggen din igjen og må bla langt om jeg skal lese mange innlegg på samme dag.
Vet ikke om jeg klarte forklare meg så godt, men test med å legge inn en kommentar hos deg selv, og se om du skjønner hva jeg mener. :)

Trollmora sa...

sånn? Ja... tror det :) hihi....

Huldra sa...

Jaaa! Nå blir det mye lettere å gå på langtur. Juhu! =D

Lykkeliten sa...

DU MÅ KLAGE!!!!

Alle disse feil må rettes opp!
Kjære vene, han kan da ikke lage et ekstra hull i døra, sage skjevt og sage i vinduskarmen!

Nei, jeg håper virkelig dette er en fra firmaet dere kjøpte kjøkkene av slik at dette er deres ansvar.

Kjenner at jeg blir sint og lei meg, og da kan jeg bare ane hva du føler.

Klem Lykkeliten

Vårt lille hjem sa...

Herregud..finn ikke ord æ. Du må ta kontakt med firmaet straks og kreve at de kjæm å tar en titt på arbeidet..dette må de rett opp i med en gang. Ikke holdbart..skikkelig slark arbeid det der ja.
En kreve sikkelig arbeid..det e jo dyre ting det e snakk om.

Lykke til..klem fra Hege

Siven sa...

Her er det bare en ting å gjøre... Ring firmaet med en gang og si fra. Du har jo dokumentert feilene så da bør jo dette bli avslag i pris, ev. nytt kjøkken med ny montering.

Masse lykke til!

Sonja frå Sunnfjord sa...

Oisann, her var det mykje å setje fingeren på! Trasig når ein brukar masse pengar på å pusse opp, og siste innsats frå "fagfolk" skal ødelegge slik:(
Håpar du får ei fin helg trass i elendigheten på kjøkkenet:)

Liza sa...

Dette er det verste jeg har sett!! Og det er tydeligvis ingen fagmann- en amatør gjør ikke så dårlig arbeid engang. Han har jo i tillegg gjort skade på fast eiendom!

Du må bare klage med engang. Du kar krav på at alt gjøres på nytt, erstattes, samt nye lister til vinduskarm etc. Det skulle bare mangle.

Lykke til!
Liza

Tante B sa...

Ånei, ånei! Eg hadde klaga, spesielt sidan dette var ein mann som tilsynelatande skal kunne dette- sidan han kom frå firmaet dokke kjøpte kjøkkenet. KLAG KLAG KLAG! Hjelper ikkje det, sei at dokke går til Forbrukarområdet....
LUKKE TIL uansett kva dokk gjer med situasjonen :)

Tante B sa...

Ånei, ånei! Eg hadde klaga, spesielt sidan dette var ein mann som tilsynelatande skal kunne dette- sidan han kom frå firmaet dokke kjøpte kjøkkenet. KLAG KLAG KLAG! Hjelper ikkje det, sei at dokke går til Forbrukarområdet....
LUKKE TIL uansett kva dokk gjer med situasjonen :)

Mie Mari sa...

Selvfølgelig må du klage! Dette går jo ikke an! Og dette skal liksom være en som driver med dette tiø vanlig? Får nesten håpe at han bare er en vikar. For en slaur! Håper at alt ordner seg!

Åshild sa...

Når det først ble slik er det en stor fordel at han kom fra kjøkkenleverandøren. De må rette opp i alle feilene. Min små irritasjoner på vårt kjøkken blekner.

Elisabeth, innerst i veien sa...

Å herremin, holder ikke med et ekstra utropstegn her!. Håper kjøkkenleverandøren ordner opp temmelig kvikt.

Og kanskje gir det deg et trengt flir når jeg forteller at iPaden i stedet for å skrive kjøkkenleverandøren heller vil ha det til å bli kjønns leverandøren, ha ha, hva er det? Mye rart i den ordboka. God søndag.

Mary-Anne sa...

What !? Det kan da ikke være mulig for en "fagmann" å være så blåst !?
Du må klage på dette ... det ser jo helt vilt ut !

Frøken Lysegrøn sa...

HUFF! det er jo slike tilfeller du ser på "Bygg og bedrag".... Skikkelig kjipt å betale for slikt!

Bird sa...

Det er det verste jeg har sett og hørt!!!! Makan t slurv!!!! Det der må jo være forsikringssak?? Håper dere får ordna opp i allefall!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...