27. okt. 2010

Når vi tenner lys......

Hva gjør du når du tenner lys? Tar du frem fyrstikkene og tenner bare for skjønnheten av det eller har du noen tanker bak det å tenne lys?

Når jeg tenner lys så tenker jeg alltid på noen....







Ofte tenker jeg på de jeg har mistet i livet.... de englebarna jeg kjenner, mine venner jeg mistet i ulykker da jeg var tenåring, de jeg kjente som har gått bort og familie som er på den andre siden.











Andre ganger sender jeg mine tanker til venner og/eller som trenger meg, som trenger ekstra energi eller som er situasjoner som er utfordrende for dem.





I dag tenner jeg lys for min kjære tante.

Hun har fått bekreftet brystkreft.

Hun skal opereres om en uke.







Når de vi er glade i får slike utfordringer så kjennes det så meningsløst, så tungt. Å se henne veksle fra godt mot til sorg er tungt. Å følge med alt fra hun fant en liten kul i brystet for ca 3 uker siden, til hun nå skal på operasjonsbordet er vekkende for meg. Det setter ting i perspektiv og det forteller meg noe om hva som er viktig, hva som skal og bør legges vekt på og hva som bør og skal legges BORT... enten i perioder eller for alltid.

Tenn et lys i kveld. Tenn det for noen du er glad i. Noen som trenger det, noen du savner eller noen som trenger lys på sin vei. Har du ingen å tenne lys for, så tenn for min tante. Be gjerne om du ber. Her mobiliserer vi positive energier! :)

Ha en god dag!

8 kommentarer:

Tovepia sa...

Så gode og fine tanker du formidler her, og sannelig er det for mange som går igjennom det din tante nå gjør.
Jeg skal tenne lys og jeg sender en masse lykke til!!
Klem fra meg;)

MammaMy sa...

Ja, tenner ofte lys, både for stemning og for den eine og den andre. ;)

fairyTale sa...

Små kuler går som oftest bra! Har sendt en bønn også.

Huldra sa...

Tenner mer enn gjerne et lys for tanten din, med mange gode tanker på toppen. Håper virkelig at alt går bra for henne.

jo, jeg tar meg faktisk ofte i å tenke på mennesker som fortsatt er, eller de som er borte når jeg tenner et lys. Rart med det der, men det hjelper liksom litt, og gir en god varme i sjelen. :)

Huldra sa...

Du er et av mine kirsebær. Ta en tur inn til meg er du snill. ;)

---{--@

Hildes Scrappeunivers sa...

Så vakkert skrevet innlegg! Det går som regel bra, såjeg sender deg og dine de beste tanker, og krysser fingrene for at alt går bra og at hun blir fort frisk! Skal også tenne lys i kveld og tenke på tanten din!

God helg!

Klem fra Hilde

Sylvia sa...

Så vakre ord, min aller kjæreste venn.
Jeg henter mye trøst og støtte i dine tanker og refleksjoner.
Ett lys er tent i vinduet ut mot den mørke skogen.
Det skal skinne for alle som trenger lys i sitt liv.
Mange klemmer fra meg i det blå huset.

Trollmora sa...

Åååå enn å få se deg her skjønne venn! :) Nå ble jeg glad! Du er der ute i blogglandia og titter innom meg en gang i blandt :)
Verden ble litt varmere og tryggere nå :)
Jeg tenner ofte lys mens jeg tenker på deg og dine. Både dine her på jorden og de som ikke fikk være her lenger.

Gooooodklem til deg :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...