20. sep. 2011

Trollmors kjøkkenmareritt!

Jada.... det ble til slutt et langvarig mareritt. Om du vil oppdatere deg så har jeg skrevet om kjøkken i følgende innlegg:

På tegnestadiet

Kjøkkenmontering fra Helvete

Stemningsbilder

Ja... så..... kjøkkenet er per i dag ferdig. Og det ble større enn vi først tegnet og det er jo bra :) Så langt bare velstand.... Er jeg fornøyd? Nei.... er jeg så glad som jeg trodde jeg skulle være med ferdig kjøkken? Nei....

Marerittet begynte jo med denne kjøkkenmonteringsmannen fra KVIK som ødela alt han kom over. Neida... han har verken sendt regning eller bør prøve seg på det.
I ettertid har innstillingen til KVIK (som er vår leverandør) irritert meg.
"Vi har aldri fått klager på han før"
"Han er jo ikke lønnet av oss så vi kan jo sånn sett ikke ta ansvar for hans handlinger"
"Vi er veldig opptatt av god service"
"Det som er viktig for oss er kunden" osv osv osv

Det hjelper så lite når det er bare ord!

God service betyr IKKE å smile!!!!!


Så.... vi måtte bestille noen ekstra overskap for å skjule ventilatorviften. Så bestemte vi oss for å ha 3 underskap og 2 toppskap på andre siden av kjøkkenet for å lage en kaffebar der. Tror du meg når jeg sier at vi begynte med denne ekstrabestillingen medio Juni og vi fikk siste delen i går?

Ikke bare fikk vi siste delen i går.... den ble vi fakturert litt i overkant av 100 kroner for. En ettersending av en hengsel-del som vi måtte ha fordi den første hengseldelen ødela vi fordi vi prøvde å ta den ut av en av de FEILE DØRENE vi fikk ved første levering (som vi ventet på i ja.... 5-6 uker kanskje).

Opptatt av god service? .... man må gjøre noe mer enn å si de ordene samtidig som man smiler for å bli oppfattet som leverandør av god service. Blandt annet bør man ikke fakturere en hundrelapp til en kunde som har brukt flere titalls tusen på et kjøkken hos deg og i tilegg hatt MER EN NOK av dårlige opplevelser.
Jeg mente aldri å skulle nevne KVIK når jeg begynte å blogge om kjøkkenet... men den fakturaen var dråpen.... det får være grenser.
Den første kundebehandleren jeg hadde der var jeg strålende fornøyd med men midt i hele min kjøkkenprosess så ringte jeg for å få tak på henne og "hun har et års permisjon". 

Videre følger: 
"Men jeg skal hjelpe deg jeg" og så bestiller jeg 3 skap. Og personen klarer ikke å sammenligne opp imot vår forrige ordre så vi får helt feile skap. 

Nevnte jeg at vi bor en times kjøring fra KVIK? (Her skulle det ha ligget en lydfil med et tungt sukk) 

Så...... vi må da bytte skapene... skuffene er allerede montert så vi lot dem bare være. Det skulle vi aldri ha gjort fordi de passet jo ikke med skapdørene vi EGENTLIG skulle ha... herre! 

Så kommer vi hjem med skapdørene og så pakker vi ut gitt og der.... NÆMMEN... oisann se der du.... FEIL HÅNDTAK! 

Vi monterer nå selvfølgelig alt selv..... med den meget begrensede kunnskapen vi har... eller TROLLFAR har da :) Jeg har null... og enda slik er resultatet mye bedre enn den monteringsidioten de sendte først.

Så.. på telefonen igjen... NYTT menneske selvfølgelig... hun forstår jo ikke hva jeg sier.... historien vår begynner jo å bli relativt lang å forklare. Men håndtakene får vi byttet. Og så må vi komme å hente dem. Selvfølgelig.



INGEN forteller oss at våre nye dører ikke passer med de feile skuffene.... tenk det da? Så nå måtte vi lure til å få montert disse dørene da... og vi går rundt å vet at dørene er montert feil og ikke 100% bra på grunn av at de ikke klarte å gjøre jobben sin. ÅÅÅÅÅÅÅ jeg er så irritert!

Det er mer... en god del mer... men jeg orker ikke. Når jeg klarer å se på kjøkkenet mitt uten å tenke på verken KVIK eller monteringsmannen skal jeg ta bilder å blogge om den fine delen av det hele....

Men akkurat nå er jeg bare lei meg egentlig.

Og ikke en eneste gang har KVIK sagt:
Vet du... dette skal dere FÅ av oss altså, for nå syns vi at dere har hatt nok tullball med det kjøkkenet deres. Et lite plaster på såret fra oss.....

Og akkurat DET forventet jeg faktisk... i stedet får vi en faktura på 100 kroner.....


post signature

12 kommentarer:

Sommerhusliv Hele Aaret sa...

Hold da op en dårlig service.
Det jo lige til at blive godt gal over.
Hvis det var mig, havde jeg bedt dem om at hente det hele og bedt om mine penge retur.
Håber virklig snart det løser sig, så du kan blive glad for jeres køkken...
Alt det rod er da kun til at blive så frustreret over...

Ha´en dejlig dag.

Knus Og tanker fra Susi

MammaMy sa...

Herreminhatt!! Forstår veldig godt frustrasjonen.....

Kaoskontroll sa...

Huff! Og så kjøkken som koster så mye da!

Jeg kan love deg at jeg ikke hadde levd med feile skuffer... og de måtte ha kommet og byttet dem for meg! For jeg jobber selv i kundeservice- bransjen, og jeg TAKLER det ikke når det er dårlig service. Innstillingen vår er at når vi har gjort noe feil, så skal vi ordne opp... om det så koster bedriften langt mer enn 100 kroner. Og vi skal være vennlige og imøtekommende generelt. Synes ikke det er mer enn rett og rimelig, helt normalt, å være vennlig og imøtekommende når man jobber i KUNDESERVICE. Men tydeligvis ikke for alle bedrifter, siden denne holdningen vår har gitt oss prisen som beste kundesenter i norge (både i egen bransje og alle bransjer) flere ganger. Fint for oss... men man må jo da lure på hva andre som driver med kundeservice egentlig driver med!

Skriv en skriftlig klage og legg ved bildene av skuffene som ikke er som de skal, og skapene som da måtte henges feil opp. For det er helt feil at en kjøkkendrøm skulle bli et kjøkkenmareritt. Kjøkkenet er et av de dyreste rommene i huset å pusse opp... og da SKAL man være glad og fornøyd når det er gjort!

Klem

Anonym sa...

Huff, så slitsomt :( Sender deg en stor klem

A Foreigner in Italy sa...

Så irriterende! (dette er den pene versjonen av hva jeg egentlig syns om det hele...)

Tror jeg ville ringt til KVIK og bedt de sende en person som kunne se på elendigheten og dermed bestille nye ting istedet for de feile og deretter skulle de jammen fått kommet med det og montert det. Uten vederlag!

Samtidig så skjønner jeg at du er helt matt av det hele og da orker man ikke alltid å måtte styre og ståke for å få til det som du i utgangspunktet ønsket.

Uansett, håper det ordner seg for dere. Lykke til videre.

En støvel og en sko sa...

Heisan!
Jeg sitter bare her og lurer på om disse folkene hos Kvik vet at det finnes sosiale medier og at vi (kundene) faktisk kommuniserer med hverandre via disse. Helt utrolig!! Men stå på, og ikke gi deg :-)
Stor klem :-)

Anonym sa...

Uff da....etterlyste litt forslag til kjøkkenleverandører på bloggen nå nettopp og din erfaring er notert bak øret;) Kjekt å vite for utrolig dårlig service.

Unknown sa...

Stakkers dere , som jeg føler med dere. Skjønner veldig godt at du går i fistel. Jeg Kjenner meg så igjen når det gjelder kjøkkenoppusssing.Jeg greier fremdeles ikke å se han snekkeren uten å få frysninger. Liker ikke å banne men Jævlig irriterende er ordet. En liten trøst er at det helt sikkert blir bra til slutt (selv om dere har brukt opp all deres energi og sikkert adskilllig med penger også) Gleder meg til bildene av det ferdige resultatet kommer.
Klem Anki

Daisys home sa...

E det virkelig MULIG ?
For dette må vel rett og slett være Kjøkkenmareritt de luxe.
Levrandøren av kjøkkenet som i dette tilfelle er Kvik burde virkelig ha tatt fatt i dette og ordnet opp.
Dere burde fått et helt nytt og de burde tatt all kostnaden, det hadde vært rett og rimelig.
Enn stor skam for kvik dette. Skal iallefall IKKE ha kvik kjøkken den dagen vi skal velge nytt.
Takk for at du delte med oss :)
klem

Whitebite sa...

kjipe kjipe kjipe kjipe kjipe KVIK!!

A Foreigner in Italy sa...

Må bare si en ting til... Jeg leste om kjøkkenmonteringen fra Helvete og jeg blir bare mer og mer irritert på dine vegne! Den personen som har gjort dette burde ikke fått lov å kalle seg kjøkkenmontør; dette kunne jo en 5-åring klart like bra som ham!

Jeg ville absolutt satt meg ned og skrevet et brev til øverste sjef i det firmaet dere har bestilt kjøkkenet, lagt ved bildene du har lagt ut her på bloggen og spurt om dette er det de kaller et flott stykke arbeid?? Jeg ville også tatt med at de hadde vært så smålig å fakturere dere for 100 kr.

Jeg hadde en gammel tante som alltid sa "hvis du vil ha noe gjort når du klager på en ting så gå alltid til den øverste sjefen. Da blir det nemlig sving på sakene"! Og det stemmer faktisk!

Ikke la deg "avspise" med noe du bare er halvveis fornøyd med. Dere har tross alt betalt mye penger.

Stå på! Gi dem inn! :-)

sisselastrid sa...

Det blir i alle fall ALDRI Kvik-kjøkken her i huset! Forferdelig dårlig reklame for dei....

MEN : håpa du etterkvart kan kose deg med kjøkkenet ditt :)

Og den 100-lappen - den kan dei stappe ein viss plass....

Klem

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...