16. jan. 2011

Pimping av IKEA-pult.... :)

Ja, som jeg har sukket litt (meget moderat sukking selvfølgelig) over før så er min mann og jeg, altså Trollfar og jeg, som olje og vann når det kommer til interiør... ja... forsåvidt egentlig sånn ellers også men i alle fall når det kommer til interiør...

Olje og Vann kan være skjønne sammen Bilde: Flickr by Anxo Resua

Ordet "gammelt" for meg er noe helt spesiellt, vakkert, nostalgisk og minneverdig. For han er det bare gammelt... avleggs... tullete å ta vare på.

Så.... hvordan da å møtes på halvveien....? Si det... ikke vet jeg, for her er det diskusjoner (ja, for vi krangler jo ikke... alle våre samtaler er meget pedagogiske og i orden både teoretisk, praktisk og filosofisk) hver eneste gang vi skal ha noe nytt eller ommøblere eller male eller whatever....

I alle fall så var min mann ute "på laupen" (på farta) her nylig og kom hjem fra IKEA med verdens styggeste pult til mellomtrollet.... Jeg kan vanskelig forestille meg at det er mulig å anskaffe noe styggere enn dette:
Det er liksom ingen tvil om at den døra og skuffene er oransje eller? Jeg får lyst til å rive meg i håret og hyle vettu, når han kommer med slike stolte innkjøp... ja.... forresten... det hører med til historien at rommet til mellomtrollet går i blått rødt.... oh yeah.... passer helt perfekt med orasje da :)

Men mannen er jo flink da, som i det hele tatt tenker på at gutten skal ha en pult.... så KUDOS til han for det... selvfølgelig!

Nå holder jeg på å pimper denne pulten da... så det er mulig å ha den i hus. Vet ikke helt hvordan jeg skal gripe det ann men jeg har no begynt med noe så får vi se hvordan det blir :)  Innlegget om det ferdige resultatet kommer snart "To a blog near you" :)

Ha en småvidunderlig dag, skjønne damer!

15 kommentarer:

Mira sa...

Her hos deg har "Sola snudd" lysere tider ser eg. Fint! syns eg, flott heder også.

Enig med deg den var stygg!!! liker ikkje så godt oransje eg da. Spent på ka du finner på.

Ha ein fin søndag.Klem,

Shy sa...

Den vert nok fin i det rette rommet! Så du må nok male om veggane, istaden for pulten...Hehe!

Anonym sa...

Hei.
Ikke akkurat den fineste skrivepulten jeg har sett
nei men med litt forandringer
så får du den nok til (for å
si det slik). Mannfolka er
ikke så nøye på det de sjø,
de er opptatt av sitt,derfor
så syns jeg de skal overlate
til oss damer å fikse i huset.
Ha en flott dag.
Klem:)

Tovepia sa...

Her er det vel bare å tapetsere det oransje eller male.....eller male veggene i rommet:O)
Kos deg, klem fra meg;)

Anonym sa...

Synes heller ikke den var fin, liker ikke oransje.
Kan ikke forstå at jeg i tenårene malte alt på rommet mitt i grønt og oransje (akk og ve).
Men du får nok fikset den så den blir fin.
Skal bli kjekt å se når du har pimpet den.
Lykke til med jobben!
Ha en fin søndag.
Klem Mio

Kaoskontroll sa...

Hehe.. den hadde ikke stått på min ønskeliste heller! :) Men alt kan bli stilig i de rette omgivelsene, så alt håp er ikke ute. ;)

Huff, jeg leste nettopp småsteik novellen din, og fikk rett og slett vondt i magen. Du er fantastisk flink til å skrive!!! Språket er silkemykt glidende og likevel treffer ordene i historien følelsesregisteret brutalt. Her var det rett og slett kvalitet!

Om du har lest så langt bak i bloggen min vet du at jeg selv har opplevd å bli slått. Men heldigvis heldigvis ikke på denne måten. Min mann var akutt psykisk syk, og jeg tok den støyten utdannet persolell i psykisk helse skulle ha tatt, for å få hjelp... da skal det visst stå på liv og død.
Ukontrollert, rasende og redd var han, aldri beregnende ond, og det er jeg glad for. I etterkant av opplevelsen traff jeg mange kvinner som i år hadde levd med en slik mann som du beskriver i din novelle. Flotte damer, sterke i utgangspunktet, men knust. Fullstendig ødelagte, i den grad at de ikke lenger hadde noe klart JEG. Ingenting de våget å stole på i seg selv. En av dem opplevde til og med at mannen som hadde mishandlet henne i mange år, strukturert, målrettet og med knivskarp presisjon, vant omsorgen for barna i retten. Hun, frarøvet stemme og vilje gjennom år med mishandling, mot ham, den veltalende psykopaten...
Historien din er sterk og brutal, og dessverre virkelighet for så altfor mange!

Klem

LBH coach Ellen Bjørling sa...

Heisann!
Det er så greit med mannfolk som skal "blande" seg inn i interiøret;) Hjemme hos meg er det stort sett jeg som har regien, men det hender han kommer med forslag. Og da er det min første tanke, at dette blir ikke noe fint, men det hender han kommer med gode forslag:)

Håper dere får en fin dag!

Klem fra Ellen:)

KKvinneblogger sa...

Nå har jeg lest den siste novellen din. Og det siste blogginnlegget ditt. Og jeg ler og gråter. Du spenner vidt og berører meg! Takk!
Novellen din kommuniserer med mine brudebilder. Jeg samler på dem med tanke på de fine fasadene, denne ene dagen da alle håp og drømmer skulle gå i oppfyllelse. Jeg har flere hundre brudebilder. Ikke alle kunne bli lykkelige. Kanskje er det en av "mine" bruder du har skrevet om?

Pia sa...

Ha ha, jeg synes oransje er kult, jeg da! Men enig at pulten vel ikke står helt til blått og rødt rom...

Kaoskontroll sa...

Må bare korrigere deg her litt, for jeg ser ham ikke fordi jeg er blind (og sikkert døv) for slikt. Innlegget ble skrevet litt på spit til dem som synes jeg har vært singel lenge nok nå, og som mener jeg iallefall burde kikke... ja, kanskje testkjøre litt. ;)

Men nå har jeg altså kikket, og ikke var han på Rema1000 og ikke borti skauen her, så da håper jeg å ha tilfredstilt de håpefulle litt, slik at jeg kan få nyte min singeltilværelse. Hehe

Klem

Elisabeth, innerst i veien sa...

Det der ble for oransj selv for meg, he he. Pimp i vei. ☺

Merete sa...

Pulten var fin, til det rette som passer til. Det der fikser du :-)
Leste igjennom det nye du har skrevet.Så mye fint du skriver. Det neste er vell ei bok som du har gitt ut som jeg leser i :-)
Ha ei fin uke med dine kjære.

VillaVårfrubakken sa...

Blir spennende å følge med på dette nærmest, ikke umulig men utfordrene prosjekt kan man kanskje si. Ha en fin uke og lykke til...klem

Kaoskontroll sa...

Tja... så lenge tenkte jeg ikke vente. :) Satser mer på mann- sleppet om en fem års tid. Når alle "trenger tid til å finne meg selv igjen" og rappkjefta damer dumper sine ordentlige og "kjedelige" menn for å leve livet og finne seg en spennende hingst. Så kan jeg overta en slik ordentlig OG ferdig dressert mann. For jeg gjorde det omvendt, begynte med hingsten, og vet at spennende ikke nødvendigvis er faktoren å satse på i lengden. ;)

Klem

Barbros lille verden sa...

usj, må vel si meg enig med deg der ja....men med litt pimping blir det sikkert bra!
Ha en fin dag :)
Klem fra Barbro

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...