20. okt. 2011

Når fjellet ikke kommer til Muhammed.....

... ja... så må Muhammed gå til fjellet.

Jeg er helt ærlig fremdeles nedtrykt av den psykologen. Jeg har forstått hva hun gjorde med meg... og det hun gjorde var å BEGRENSE meg i stedet for å vise meg mine egne muligheter. Og det hater jeg. Virkelig. Ingen mennesker som selv vil utvide sine grenser og som lever på grunn av å se mulighetene innenfor sine egne rammer, har godt av å bli begrenset på denne måten. Meg selv inkludert.



Men jeg er utstyrt med flotte egenskaper faktisk. Jada.. jeg har arvet en stahet fra en annen dimensjon som gjør at jeg finner løsning om det er si eller så... koste hva det koste vil, ..... denne gangen koster det veldig mye kjenner jeg... men sånn er det.

Selve avgjørelsen på inngrepet ligger hos kirurgen og det er godt mulig det blir inngrep uansett, men jeg er forbannet (beklager språket) over at en nyutdannet psykolog skal snevre inn mine rammer og begrense meg. Hun får ikke lov rett og slett. Jeg aksepterer det ikke.

Hun skulle sende meg til Rørosklinikken for opplæring i livstilsendring. Jeg KAN ikke dit. En av årsakene til det er, blandt annet, at man MÅ kunne gå sammenhengende tur i terreng på minimum 2 kilometer. Jeg har fått støtte av NAV for å kjøpe bil jeg, fordi jeg ikke kan gå mer enn 2-300 meter sammenhengende.



Hun så i mine papirer at jeg var seksuellt misbrukt som barn, blandt annet, og ergo hadde hun da gjort seg opp sin mening allerede FØR jeg kom inn der. Og hun mener da at jeg, av alle mennesker i hele verden, trenger opplæring i ernæring. ... jeg.... som har like mye kompetanse på ernæring som en dårlig ernæringsfysiolog... og mer kan man ikke vente av vanlige mennesker.


Forutintatthet gjør meg sint og trist.... men dette er første gangen i mitt liv at jeg har vært i kontakt med OVERMAKTA.... men de skal ikke få vinne denne gangen.

Så..... damer.... la meg få introdusere min nye hverdag på lavkarbodiett..... Jada.. du hører riktig... Nå skal jeg komme meg et hestehode foran og så skal jeg se hvor mye jeg klarer å gå ned selv, bare på stahet. Kanskje blir det 3 kilo... kanskje 30.... fremtiden vil vise.



Men du? Vil du ha litt sånn "hva spiser jeg" i bloggen eller? Er det helt uinteressant? Si fra om det er interesse for det da for da kan jeg legge ut.

Ja... det hører med til historien at jeg har gått ned 50 kilo på lavkarbo før jeg :) Men da var jeg ikke så syk i kroppen som jeg er nå og kunne røre meg mer... men men ... nå får jeg se hva som skjer denne gangen :)

1 uke nå damer :) Jeg har ikke kjøpt badevekt enda, men jeg tenkte jeg skulle ta 2 uker i å kjøre inn kroppen før jeg veide meg....

Jeg er bittelitt flink eller?

post signature

16 kommentarer:

SURRESILJE sa...

Om du er bittelitt flink? Nei, du er supermegafantastiskflink! Jeg heier på deg!

Mie Mari sa...

Trist å høre at du fortsatt tenker på den psykologen :( Men det er utrolig positivt at du skal starte på lavkarbo! Har selv gått ned 8 kg på to mnd (har 10 igjen å ta av), har sluttet med allergimedisin, har mindre hodpine og mindre betennelse i kroppenn. GLED DEG! De første to ukene er veldig tøffe for mange. Anbefaler deg å ta turen innom Norges største lavkarboforum http://forum.lavkarbo.no/. Der kan du hente inspirasjon (mange 1000 oppskrifter), be om hjelp, støtte andre og oppleve et varmt og godt fellesskap. Flere på forumet har gått ned over 50 kg (noen opp mot 100!) kun på lavkarbo, noe som er utrolig inspirerende i seg selv. Noen tøffinger legger også ut før/etter- bilder.

Velkommen til en ny og bedre livsstil på lavkarbo :) Masse lykke til!

Whitebite sa...

KJEMPEFLINK!!!
heia heia heia!

Shy sa...

Du er super, kjære! Stahet er ein god egenskap. Eg er sta sjølv, og det gjev meg energi.
Og eg følger gjerne med på korleis lavkarbodietten din er.
Ønskjer deg lykke til.

Bente sa...

Du hører heiarop herfra også..jeg bare synes du skal være forsiktig også..
Pass på deg oppi alt om lavkarbo,operasjon og psykolog. Du er fin og verdifull.
:-) Lykke til. Og ikke glem at du er fin!
Klem

Vårt lille hjem sa...

Jeg kan høre at du er sta ja ;)
Vil gjerne høre hvordan det går med deg på diett..kanskje du kan inspirere andre også på veien.

Lykke til..tummen upp for deg.

Og kaffe på IKEA..den er åpen ;)

Elin sa...

Heier høyt på deg jeg også! Synd med den duste-psykologen, men kjempebra du har kommet deg så mye videre allerede! :-) Du er sterk!! :-) Klem!

Kaoskontroll sa...

Du er kjempeflink! :) Og da kan vi karbe hverandre opp og heie på hverandre, for jeg begynte mandag. Og jeg har klart å holde munn for alt annet enn karbomat. :) Ok.. det er jo ikke en uke en gang, men i tidligere forsøk røk jeg på karbosmellen etter en flink dag. Så synes jeg også er flink jeg. :)

Lenge leve din stahet!

Klem

salige lavendel sa...

Du er bare SUPER Trollmor =) Ja takk, jeg vil gjerne høre om lavkarbo diett, jeg vet fint lite om det og synes det ville være interessant å vite mer. Så for min del sier jeg bare "kjør på!" og jeg skal lese med den største interesse. Godt du er psykisk sterk på tross av at du har opplevet det vi alle synes er det aller verste å bli utsatt for. Det skjærer i hjertet når du skriver om det!

Guri sa...

Synes du er fantastisk flink jeg!! Skulle gjerne hatt en brøkdel av viljestyrken som skal til for å starte på lavkarbo......
STÅ PÅ!! og ha en fin kveld :)
Klæm

Katrine Helen sa...

SÅ flink du er! Jeg heier på deg og ønsker deg masse lykke til! Det fine med lavkarbo er at du går ned selv om du ikke kan bevege deg allverden. Håper dette er løsningen for deg:)
Jeg vil gjerne lese mer om hvordan det går, hva du spiser ol :)

Ha en fin dag!

Fru Haugen Klingen sa...

Stå på!!!

Jeg vil gjerne høre om dietten, kanskje jeg hiver meg på jeg også :)

Masse masse masse lykke til fra meg til deg :)

Klem

Hannemor sa...

Jeg heier på deg og hiver meg gjerne med på laget!!!

Del dine oppskrifter, søte du!!

Mette S. sa...

Håper det lykkes for deg denne gangen, og at du etter hvert klarer og bevege deg litt ute også. Trenger ikke være så langt, vet du, bare frisk luft hjelper også!Og husk og vær sosial oppi det hele, det hjelper på psyken. Snakker av erfaring, selv om jeg ikke hadde samme problemet som deg. STÅ PÅ! :o)
Klem Mette

Anonym sa...

Jeg bare lurer på hvor mange kilo du må gå ned og hvorfor kan du ikke gå mer?
Det er bra at du begynner på et nytt og bedre liv, men jeg er absolutt IKKE for lavkarbo. Mange av vennene mine har prøvd dette og endt opp med alergier for vanelig mat eks brød i etterkant. Spis heller mindre og prøv å rør deg mer, gå det du kan også kommer det seg sikkert etterhvert:D Stå på!

Trollmora sa...

Jeg kan ikke gå mer fordi jeg er syk og kan ikke utføre annet enn begrenset mosjon.
Jeg må ned ca 50 kilo nå. Det var mer men jeg har gått ned litt.
I og med at du sier hva du syns og tror om meg tillater jeg meg å si til deg at jeg vil anbefale deg å ikke uttale deg slik du Gjør Før du har all informasjon. Får du ikke all informasjon Bør du la Være å mene.....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...