26. juni 2011

DIY og Oppklaring vedr MIKRO-makeover :)

For en feedback på mikroen i forrige innlegg! :) Jeg har sånn skikkelig bakoversveis :) Men en artig og koselig en da! Tusen takk skal dere ha for flotte tilbakemeldinger!



Nå skal jeg svare på alle spørsmålene som dukket opp her inne og på mail :)

Ide:
Jeg er ikke 100% sikker på om jeg kan si at dette er helt min egen ide, for for noen måneder siden så jeg noen som tapetserte en hybelkonfyr... så jeg har nok hentet utgangspunktet til dette prosjektet mitt et annet sted, selv om denne teknikken er noe helt annet altså.



Hva har jeg gjort:
Jeg har vasket mikroen godt, limt på decoupage, lagt på decoupageservietter (IKKE PIP-men match) og lagt på et nytt lag med decoupage. På denne måten blir mikroen grei å vaske, for decoupagen er litt sånn... ja... lakk på en måte :)

Har du brukt PIP-tapet?
Nei, jeg har brukt decoupageservietter fra Panduro.



Hva har du brukt på Radioen?
Ingen verdens ting, den kjøpte jeg sånn :) Og den var grunnen til at jeg enten måtte gjøre noe med mikroen eller kaste hele mikroen ut... :)

Da tror jeg at jeg har fått med meg de viktigste punktene :) Nå får vi se om mikroer med fine mønster blir å finne i butikkene om et år eller to :) *ler*


post signature

14 kommentarer:

Mary-Anne sa...

den var faktisk ganske kul !

Whitebite sa...

aha. kreativt!!

Siven sa...

Stilig! Men en ting... kan en ombestemme seg? Hvis en vil skifte mønster på microen?

Jeg lurer på å gjøre dette med kjøleskapet...

Elin sa...

Aha-det forklarer endel. :-D smart!

Siven sa...

Takker for svar. Men det jeg tenkte på egentlig var om det gikk an å dekke over en dekorasjon med en ny en..

Men antar dette går greit. Jeg har et kjempegammelt kjøleskap som sikkert må skiftes ut snart, men hadde vært gøy hvis det så bra ut en stund. Og så er det jo glimrende å øve på! :D

Berre Kristin sa...

Så tøft!!

Daisys home sa...

Dette var jo en super ide..Så oppfinnsomt og det ble skikkelig lekkert:)
Kos dere på tur da,håper at dere slipper unna regnet.
Klem

EllenSand sa...

Stilig. God idè.
Ellen :)

Frøken Anker sa...

Hvor flot og matchende :-)
Hvordan ser din postkasse ud???

Hav en dejlig søndag aften

Osloskånskan sa...

Uj dæven! Me like!!!

Guri sa...

Jepp! Da vet vi det ;)

hobbyvimsa sa...

Herlig sjarmerende...God ide:)

Ha en fin ny uke:)

Klem Linda:)

Unknown sa...

Guuud så kul den ble. Decophage er ett fantastisk middel

Anonym sa...

Vad bra idé

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...