5. des. 2011

Repetisjon på pepperbakekaketips fra Trollmora :)

I fjor fikk jeg endel huff og stønn og ikke minst noen mailer pga rødmende fingre... på grunn av et tips jeg skrev om....

Jeg skal ikke skrive på NYTT om dette tipset, men jeg skal linke til innlegget..... hihi

HVORDAN FÅ FINE FIFURPEPPERKAKER

Sånn.... da håper jeg at det blir mindre avlange elger og flaggstangengler der ute i førjulsstria :)


Som du ser... i 2005 hadde ikke jeg denne kunnskapen heller :) hihihi

---------------------------------------------------------------
Tip on how to make nice figures with gingerbreaddough without making them extremly tall :) 
Put Bakinpaper on kitchen bench, flatten the dough, stick out the cakes and remove the extra dough... the cakes will be left on the paper, the paper you just put on the trail to go in the oven.... voila! 
-------------------
Solo un consejo para hacer estas galletas de gengibre. Poner el papel de horno donde vas a hacer las galletas; rodillar la masa, hacer las galletas con tu molde y quitar la masa que sobra... el papel lo pones en la banda del horno y ya... voila! 
------------------


post signature

6 kommentarer:

Siri sa...

Det var et godt tips :-) Jeg baker alltid store pepperkaker til dekorasjoner. Men jeg må få skryte litt av deigen min da, hvor dette i utgangspunktet ikke er noe problem... *hark hark* (i all beskjedenhet)
Men det er jo like lurt å gjøre det sånn som dette. Og man kaver ikke med kjevlingen oppå papiret?

RoseSommer sa...

Herlighet! SÅ enkelt kan det gjøres. Og jeg hadde sannsynligvis IKKE klart å tenke ut dette sjøl. Det er første gang jeg baker fra bunnen i år. Og har mye deig igjen som skal bakes ut! Det har jo kommet så mye fin pynt og bakeredskap i handelen nå. Mannen min lurte på om det var kakescrapping vi holdt på med da barnebarna hans var på besøk her og pyntet pepperkaker. Bilder kommer på bloggen etterhvert.
Takk for tips!

Whitebite sa...

smart!
har nettopp bakt pepperkaker her..
men synes det er noe herk.
ikke synes jeg det er godt heller..

(men hva gjør man ikke for de små...)
:)

ide-puffen sa...

hi hi. Jeg fant opp samme kruttet for et par år siden da pepperkakeveggene aldri ble lik ha ha ha må le jeg også. Snakker om.
Skal bake hus i løpet av uka...på bakepapir.
God natt fra meg
randi

Skjerstad sa...

He he ;) Takk for tips ;) Og takk for hilsen inne hos meg :)

Klem fra Janne

Bettum Villa sa...

Jeg holder på å lage pepperkakehus av Fimo leire jeg da... sånn at det kan holde mange år også slepperjeg å spise det ;).
Klem Madelén

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...