11. mars 2014

Service igjen - den fotfølger meg!

Case:

I Oktober 2013 kjøpte jeg en vaskemaskin på Elkjøp. Den var defekt.
Jeg drar tilbake til butikken for å få noen til å hente den og gi meg ny. Neida, det fungerer ikke slik lengre...
Jeg måtte skrive mailer til en konkret mailadresse hvor jeg festet ved bilde av maskinens serienummer der jeg beskrev hva som helt konkret var galt.
Altså, jeg fikk/får til å bruke den men den dunker og bråker noe helt grusomt selv om den står støtt og i water, pluss at den lekker vann og stopper midt i program.
Etter endel fram og tilbake kommer det en mann å ser på maskinen som akkurat da var i gang og ikke lagde lyd (selvfølgelig) så han konkluderer med at det ikke er noe galt med maskinen men at han uansett skal komme innom før jul å bytte en del (?? logisk ja??).

Det er det siste jeg har sett av han.


Jeg begynner å ringe igjen i Januar. Når skal noe skje med denne maskinen?

I og med at det ikke er mulig å ringe direkte til butikk lengre må man ringe det #¤%&/()= sentrale nummeret og der har de blitt drillet i standardsvar skal jeg si dere!!! Jeg hater det! Virkelig! "La oss late som om kunden er dritviktig ved å forstå han ihjel, men vi gjør ingenting med problemet hennes"-svar.

Etter 3 samtaler der jeg blir lovet at noen kommer til  ta kontakt med meg innen 24 timer, skriver jeg en mail til den mailadressen jeg FØRST kontaktet. Jeg sender også en mail via kontaktskjema på Elkjop.no, den samme mailen altså... for at den skulle nå fram til flest mulig.

Svaret får jeg raskt fra Elkjøp her lokalt. Jeg bøyer meg faktisk litt enkelt i støvet for hvordan de reagerer. I dag skal jeg få meg en ny maskin pluss en fint lite gavekort som jeg får bruke på Elkjøp. De beklaget og de tok meg fullstendig på alvor. Jeg følte meg ivaretatt og saken kunne vært ute av verden. Men det er den ikke.

I dag fikk jeg altså svar fra Elkjøp sentralt og jeg blir altså så pissed! Ghhhaa.... Her har jeg vært uten vaskemaskin som fungerer optimalt siden oktober og en tyggisfjortiss svarer meg: (Direkte kopi)

Hei
Først av alt vil jeg beklage for at dette har tatt tid å fikse, jeg forstår at dette er viktig for deg. Dessverre har det manglet på respons fra oss i denne saken der det flere ganger er blitt bedt om at (Stedsnavn) kontaker deg.
Dette må vi selvfølgelig rydde opp i,  og derfor trenger jeg noen opplysninger rundt dette.
Har du et kontaktnr til han som var hos deg for å fikse maskinen slik at vi kan purrer på han og serviceverkstedet? 


Skjønner du?

1) Hadde jeg ikke sendt mailen til den lokale avdelingen hadde dette resultert i ny venterunde der ingenting skjedde.
2) Hun forstår at dette er viktig for meg????? Herrefred jeg tilter i vinkel! Hæ?? Kødder du?
3) Hun tror at saken gjelder at jeg vil bli kontaktet av (Stedsnavn).... og DER dukket bildet av en særdeles blond og tyggistyggende fjortiss inn.
4) Dette (altså at stedsnavn ikke kontakter meg) må vi selvfølgelig rydde opp i. Hvordan i Guds navn har du tenkt å rydde opp i at noen ikke har kontaktet meg? Blir det ryddig i ditt hode om de kontakter meg? Blir det ryddig i datasytemet ditt? Løser det MITT problem? Ikke det nei... nei, det var vel for mye å forlange.
5) De vil purre på han som skulle fikset maskinen min siden i desember. Seriøst? Purre? Jeg kunne skrevet denne mailen å pakket den langt ned i halsen på blonde HubbaBubba-beib å bedt henne svelge langsomt.

Dette er selve definisjonen på dårlig service. Det finnes nok få eksempler på en service som er dårligere enn dette. Her er jeg særdeles todelt!

Elkjøp lokalt: YEY! Tommel Opp! Tusen takk for superservice!
Elkjøp sentralt! DERE er årsaken til at jeg ikke kommer til å bruke Elkjøp igjen. EVER. Fyssj for en oppførsel mot kundene deres. Holde på slik. Dere tilbyr en kunde som ikke har blitt kontaktet siden i desember at dere skal purre på den som ikke har kontaktet henne for femte gang? Det er deres oppfattelse av service? Fy skamme seg!

Ghhhaaaaa


1 kommentar:

Huldra sa...

Puuuste.. ;)
Skjønner du blir frustrert av sånt. Vaskemaskin er noe man virkelig trenger, og trenger Fort. Håper det har løst seg nå.
Stor klem fra Huldra :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...