8. juli 2011

Mange slags reisebrev 5

Fredag og reisebrevdag! :)

Da jeg var liten pleide mine foreldre å reise en kjærestetur i året og en tur med ungene... Turen med hele familien omfattet også ofte venner av mine foreldre og deres barn; mine gudforeldre med familie osv.... så vi pleide å være en lystig og stor gjeng :)


Denne gangen var jeg 14 år og jeg var nok mest sannsynlig, om ikke helt sikkert, den klokeste; mest fantastiske, peneste og ikke minst den kompetanserike fjortissen i absolutt hele verden. I alle fall så hadde jeg den definitivt dummeste moren, den teiteste pappaen og de dummeste 2 småbrødre som var mulig å oppdrive. I perioder lurte jeg på om jeg var adoptert fordi JEG kunne jo ikke være produkt av noe SÅÅÅÅ dumt! :) 


Adoptert er jeg da altså ikke :) 

Året er da altså 1986 og jeg er regelrett übercool og fordi jeg er sint på min kjære mor straffer jeg henne med å ikke ta på meg solkrem på stranda..... 
Hun kjente nok straffen sin tenker jeg! 


Jeg straffet også min dumme mor med å kjøpe med den kuleste lebestiften EVER!!!!! Så hun syns sikkert enda det er skikkelig trist å se den hvite, tykke lebestiften som gir gule tenner på bilder tenker jeg ja.... ! 
Min far fikk straffen sin ved at jeg røykte opp sigarettene hans! 
Så han fikk slite ved røykeslutt 22 år senere!

   
Denne ferien ble også denne samtalen mellom vår familie og våre spanske venner festet til minnebrikken: 

Señora: Mi marido ronca tanto!!! 

Pappa: At din mann gjør hva sa du?

Señora: RONCA!!!! 

Pappa: mm... akkurat! 

Señora: Ja, om natta altså... hele tiden! Uten stans! Jeg er så lei! 

Pappa: Nettopp, Joda, man kan bli lei av sånt..... (eh.....) 

Señora: Men du forstår ikke hvordan det er .... han gjør det så hardt at hele teppet går opp og ned! 

Pappa: (stum) 

Señor: Ja, (han ser litt ned) det er sant.... jeg er fæl på det der... men jeg vet ikke hva jeg skal gjøre med det heller! 

Pappa: Nei.... jeg vet ikke..... 

Señora: Det der ansiktsutrykket sier meg at noe er feil her... hva er det du tror vi snakker om her? 

Pappa: Ja altså.... nei det.... men.... joa... hva er det dere snakker om egentlig da? 

Señora: RONCAR (NÅÅÅÅÅ lager hun snorkelyd) 

Jeg behover vel neppe å si noe om latterbrølene som oppsto og som enda oppstår når vi snakker om denne historien :) 

Roncar på Spansk = Å Snorke :) 




post signature

12 kommentarer:

Shus sa...

Fantastisk!! Eg ler og!

Solveig

Vårt lille hjem sa...

Hehehe..den va go..hehe..
Hege

Guri sa...

Ha ha ha :))
De utlendingene sier fantastisk mye rart ;))

Elin sa...

Hehehehehe, gliser så tårene spretter. :-D

ja, tenker nok din mor og far hadde det helt forferdelig når du straffet dem på den måten. :-D Mine foreldre slet nok omtrent med det samme på den tiden der ja. :-) utrolig hva man kan finne på.

herlige reisebrev du varter opp med, keep up the good work!

Tovepia sa...

Jeg ser for meg fjortisen på ferie:O)
..og den siste var god:O))

Havfruen sa...

hehe...flire godt her no og Gubben spekulere på koffor:)))
Ja fjortiser kan være uspiselige:))

Nyt dagen, klemmings:)

Unknown sa...

Takk for at du atter en gang deler herlige historier. Du er jo ett oppkom av disse. Så artg med en snorkende pappa for fjortisen;) Uspiselige tenåringer vet vi alt om, ennå godt å sjå at dæm kjæm sæ te slutt:)
KLæm

Alexia sa...

hehehe!
fjortissalderen er noe for seg sjøl ja....og den samtalen på slutten var jo bare uforglemmelig- takk for en god latter!

M sa...

Hei Trollmora, beklager det, jeg har vært ute av funksjon veldig lenge...legger deg på fremsiden med èn gang!
Klem, M

M sa...

Ps..under hvilken kategori? Ds..

M sa...

Oki! Legger bloggen til med det samme!!
Ha en fin ettermiddag, klem, M

Bondekona sa...

Hahaha..!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...