26. aug. 2010

Estetikk og skjønnhet det samme? Hvem bestemmer?

Jeg er så opptatt av alt som er vakkert! Jeg har, dog, forstått at det som er vakkert for meg overhode ikke trenger å være det for noen andre..... ikke engang for de man deler livet sitt med.... og det kan være ganske frustrerende til tider....
"Hvorfor driver du å tar så mange rare bilder" sier Trollfar.... Og jeg skjønner jo ikke engang hva han mener... hvilke av mine bilder er det som er rare da???? Liksom??? hæ?????
Helt konkret, denne gangen, mente han mine matbilder.... som dette.....
Ja men...... er ikke dette vakkert da? Det behager mitt øye i alle fall....
"Trollmor...... det er MAT! Det er ikke noe å ta bilde av......" kommer det fra Trollfar.... og jeg prøver meg med.... "Men..... enn dette da? Er ikke det fint heller?????"

Trollfar ler og sier: "Et bilde av en halv skål og halve frukter??? Nei nå må du gi deg Trollmor"
Jeg ser på bildet og ser skjønnhet..... skjørhet, en vellykket kombinasjon av elementer, farver, teksturer.... godt lys..... En vakker farvekombinasjon... former som kler hverandre... jeg vet ikke... men det behager meg. Neida, jeg vet at jeg ikke er flink til å ta bilder... hehe... jeg bare knipser jeg.... men allikevel syns jeg at motivene kan være skjønne.... vakre....estetiske...
Men kanskje det er bare meg som syns det????

"Hvorfor tar du ikke bilde av HELE kaken da"??? sier Trollfar......
Jeg har ikke engang svar på det..... men koser meg mens jeg gjør det sånn som jeg trives med :)

Shallabais!
Trollmor.

6 kommentarer:

Tovepia sa...

Må le, er det ikke slik da?
Hva bruker du som bilderedigering? ...jeg suger til meg alle tips..
klem fra meg;)

Trollmora sa...

heia tove! Koselig å høre fra deg. Jeg bruker bare gratisprogram i fotoredigering. I eksemplene jeg har i dette innlegget har jeg kun redigert tomat-bildet og der brukte jeg bare photoscape. Ellers bruker jeg gimp en god del. Liker du å leke med bilder også? :)

Tovepia sa...

Foto interesserer meg mer og mer. Bruker Picasa selv og litt photoscape. Har hørt at gimp skal være bra, så jeg må vel se litt nærmere på det;)
Ha ei flott helg og takk for svar;)
Klem fra meg;)

annicken_j sa...

Hihi man skal ikke alltid være enig i alt ;)
Ja du er allerede med i trekningen fra tidligere :D Det så ut som en deilig kake!
Ha en fin dag

Hildes Scrappeunivers sa...

Så koselig at du er med i Solkattkonkurransen min :) Bli gjerne med i de andre konkurransene mine også om du har lyst.

Ha en super uke, og lykke til i trekningen!

Klem fra Hilde

Huldra sa...

Ser jo du har hatt mer vinnerlykke, og gratulerer så mye for både den og bestillinger av ting du lager. Er det ikke gøy? =D

Jo vi er visst like på det å se skjønnhet i det meste. Jeg har også alltid vært glad i å ta bilder, men etter jeg har fått låne meg et skikkelig kamera, går pc`n varm av tusenvis av bilder, tiden til å finne de riktige forsvinner på et blunk, og bloggene mine blid stappende fulle. -Av ting jeg ser, som jeg ser skjønnhet i. Har du ork og tid en dag, så titt deg rundt så ser du hva jeg mener. ;)
Det ER mye som er vakkert. Det handler bare om å se det. :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...