6. sep. 2011

Gave fra Trollfar :)

Her om dagen var det 7 år siden vi aller første gangen så på hverandre, Trollfar og jeg... og siden den dagen har vi vært sammen....
Dagen måtte markeres og jeg fikk en designklassiker jeg har ønsket meg :)


Ja, fruktpressa fra Alessi :) 

Visste du at denne ble tegnet aller første gang på en serviett da designeren satt å spiste blekksprut som han dryppet sitron over. Han tegnet ned det første forslaget til denne jiucepressen på en serviett og sendte den slik med fettflekker og det hele til Alessi; som på sin side tente på ideen og satte umiddelbart igang produksjonen :) 

Den minner kanskje litt om en designblekksprut? :) 

Ha en god dag damer 

post signature

18 kommentarer:

RoseSommer sa...

Interessant!
Og også interessant at det finnes mannfolk som klarer å huske på datoer, være romantiske, huske konas ønsker. Og klarer å kjøpe riktig ting! Jeg er imponert.

En støvel og en sko sa...

Så romantisk...at dere har vært sammen siden første gang dere så hverandre, altså. Fin gave! Den hadde jeg også likt :-)
Stor klem

Shy sa...

Gratulasjoner overbringast. Ein slik blekksprut har eg aldri sett! Artig historie bak:)

Hegeslilleboble sa...

Gratulerer med kjekk tingest:). Jeg har også en slik og er veldig fornøyd med den:).

Bustenellik sa...

Gratulerer med både det ene og det anre :-) Smart sak!

KKvinneblogger sa...

Romantisk :)

Lekker sak!
En sånn kunne jeg tenkt meg. Jeg bruker mye sitron. Er den like praktisk som den er lekker, tro?

ide-puffen sa...

En trofast klassiker ja. Morsomt opphav til den. Kunstnere ser kreativt på det meste.
Gratulerer så mye med 7år siden kjærlighet ved første blikk. I like it.
Klem
Randi

stallnilsen sa...

Gratulere med 7 år, og en flott gave, ha en fin tirsdag, hilsen Lisbeth ,O)

Anonym sa...

Det var snill trollfar
det. Grattis med 7 år`s
jubileum. :))
Ha en kos kveld.

Pia sa...

Grattis med finfin gave!

MammaMy sa...

Snill trollfar! :)

Daisys home sa...

Grattis med jubileum :)
Stilig den gaven du har fått...
har ikke sett maken før.
Ha en fortsatt kos kveld
klem

Unknown sa...

Ååå så romantisk. Kjærlighet ved første blikk altså:) Gratulerer så mye. Nyt tiden og hverandre i en travel hverdag.
Klem Anki

Alexia sa...

gratulerer! tenk kjærlighet ved første blikk- så romantisk den historien om dere 2!

A Foreigner in Italy sa...

Ja, italienerne kan dette med design. Regner med at designeren har blitt inspirert av maten han spiste for dette ligner virkelig på en blekksprut. Men som en annen spurte om her over - er den like praktisk som den er stilig?

Gratulerer forresten med 7-års dag!

Unknown sa...

Hva Trollfar fra Asia og så bor dere i Norge... Er det mulig??!! Norge er jo egentlig ett bra land da, bare en kan få sin kvote med utenlandsturer i løpet av vinterhalvåret. Har bestillt 3 uker til Thailand fra 16 des til 7 januar. Gleder oss til jul i smilets land:)
Klem Anki

Whitebite sa...

gratulerer!

her var det kjærlighet ved 5...eh..8...nei, mener 13.blikk.

herlig med blikk.

:o)

Kaoskontroll sa...

Gratulerer med 7 år sammen! En bragd i disse dager faktisk. ;)
Ikke minst når man har en fot i hver sin kultur, for det gir noen ekstra utfordringer, vet jeg av erfaring. Da er det ekstra gøy å høre om noen som holder sammen... og håpe det drysser litt inspirasjon på oss som strever litt på det punktet. Hehe

Takk for tipset! Har søkt litt om disse platene, og de virker perfekt for mitt behov. Koster litt, og jeg bør nok få en fagmann til å sette dem opp, men vil være enklere, gi mindre tyngde på gulvet og bygge mindre ut. Så nå er det bare å spare. :)

Klem

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...