25. mars 2011

Barseltreffserveringstips???

Jeg elsker lange og sammensatte ord, derav overskriften :)
På mandag har jeg barseltreff hjemme hos meg. Sist jeg hadde serverte jeg kanelsnitter og sjokoladekake.
Denne gangen står hodet litt stille.... Så spørsmålet mitt er om DU har noen tips, eller om du har lyst til å fortelle meg noe snedig (trøndersk parlør til bokmål: "snedig"=lurt/godt/lettvindt/godt påkommet) som du pleier å servere som ikke tar all verdens til tid å lage og som ikke behøver spesielle ingredienser.
Jeg har vaniljestang. Jeg har mandler og havregryn, mel og sukker og ellers vanlige ting altså... men ikke sånne fancysmancy ting som rosevann og ting som ikke en tredjeklassing kan si navnet på.

Vi blir vel, optimalt sett, 5 mødre med barn født i mai 2010. Jeg er av de som synes at barseltreff er ultrakoselig.... men det kan ha noe med at jeg er sykelig sosial også altså, så enhver anledning er jo en fest, sant? :)
Så... hva syns du jeg skal lage til damene som kommer?

Ha en deilig ettermiddag og hveld småpiker :)

Bildene er fra min favoritt "from all times", Anne Geddes.

6 kommentarer:

Anonym sa...

* Salat
* Scones
* Rundstykker
* Spekeskinke og melon
* Gulrotkake

Kaoskontroll sa...

Kan dessverre ikke hjelpe deg. Ikke kan jeg bake, og all den kreativiteten jeg klarer å skrape sammen brukes opp på andre felt. Heldigvis er det ingen som forventer noe hjemmebakt når de stikker innom meg. Slik har jeg vendt dem av med for leeeenge siden. Hehe
Jeg er flink på middag da, så min måte å overkjøre det at jeg ikke kan bake på er å servere en så god middag at alle spiser til de stønner etterpå... og ikke har plass til den minste lille kakebit. ;)
Men kanskje ikke det rette for barseltreff. :)

Klem

Anonym sa...

Hvorfor ikke vafler?
Det er jo den store vaffeldagen i dag og vafler er alltid populært (har jeg erfart)
Kos dåkkå.

Shy sa...

Lite hjelp i meg. Det fyrste eg tenkte på var vafler eller salat, men det var visst fleire som hadde tenkt på det her ;)

VillaVårfrubakken sa...

Hva med pizzasnurrer oppskjært frukt, kanskje grønnsaker og dipp, og sjokoladekake til desser. Uansett ha en herlig helg...klem fra Mona

Jennys fire vegger sa...

Har ingen tips til deg, for jeg har skikkelig dårlig fantasi når det kommer til sånn barseltreffservering. :-)

Men jeg måtte bare kommentere de herlige bildene: SÅ skjønne! :-D

God helg til deg og dine!
Klem Jenny

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...