28. mars 2011

Dette serverte jeg på barseltreffet :)

Da er barseltreffet over og jeg landet til slutt på denne serveringen:
Vaniljekrem og brente mandler


Luftige hveteboller med vaniljekrem og melis


Kanelsnurrer med mandelmasse og melis

Treffet er over :)

Bollene ble en stor suksess! Det er jo godt å da :)

Vaniljekrem lager jeg enkelt med kremfløte, litt sukker og frøene til 1 vaniljestang. (Og så legger jeg stangen som er åpen i et lukket glass med sukker og så har jegverdens beste vaniljesukker etter et par dager!

Jeg selv likte de brente mandlene best :)

Fikk du lyst på noe? :)

Ha en god dag!

16 kommentarer:

Katrine Helen sa...

åh, alt så fantastisk godt og fristende ut! Så bra at de ble fornøyde :)

Osloskånskan sa...

Bollene! Skicka hit!

Marie sa...

Fin blogg du har :) Har en award til deg på bloggen min :)

Maleriet fargehandel sa...

Skal myse etter tapeter til deg i morgen jeg :O) "hvis det ikke blir så hektisk at jeg glemmer hele greia" ;)

mvh Heidi

Jennys fire vegger sa...

Åh, dette så trivelig ut! Nam-nam! :-D

Ha en fin dag videre.
Klem Jenny

Maleriet fargehandel sa...

Ble bare tulledag i dag...fikk ikke titta etter noen tapeter :( Ha tålamooood! ;)

Heidi

Elisabeth, innerst i veien sa...

Nam nam, både boller og snurrer frister......frister veldig! Og nydelige kopper :-)

Pia sa...

Tar gjerne noen kremboller!

Kaoskontroll sa...

Imponert! :) Og ja, det så virkelig fristende ut!

Her har det vært feiring i dag, med kjøpekake, annen kjøpekake og is. ;)

Klem

Kaoskontroll sa...

Ja, du sier noe der! Har hatt mitt i bøtter og spann også, der det verste kanskje var å bli dolket brutalt i ryggen av en jeg i årevis stilte opp for. Eller kanskje sjokket ved at folk rundt meg valgte å tro på løgnene, fordi de var mer spennende enn sannheten? Det var en sjokkbølge som forøvrig aldri har lagt seg helt! Jeg hadde trodd, VIL TRO, bedre om mennesker enn som så! Å oppleve at de jeg trodde var nære venner glimtet med sitt fravær da det etter mange mange år var jeg som trengte dem og ikke omvendt. Ikke spesielt kjekt det heller! Å gifte seg med en mann fra et muslimsk land... det var ikke uproblematisk nei!
MEN... jeg klarer pokker ikke å sette meg ned og synes livet er sååå vanskelig jeg. :) For jeg har opplevd så mye fint også! Og jeg tror hele tiden at det venter meg noe bra rundt neste sving. :) Uhelbredelig optimist! ;)

Jeg må bare spørre, fordi jeg er en nysgjerrigper... hvor er mannen din fra? Og hvor langt har du gått i din konvertering? Skaut? Ramadan?
Mellom oss (og de som leser her ;)) konverterte jeg også til islam, fordi det ligger mitt aksepterende hjerte nærmest, men av konservative muslimer vil jeg nok bli kalt et hån mot deres tro, for jeg er vel veldig light. Jeg tror Gud bryr seg om hva man har i hjertet og om hvordan man er mot sine medmennesker, ikke om hvordan man kler seg eller om hvor hardt man slår seg på brystet i iveren etter å hevde at "jeg tror mer riktig enn deg!". Dessuten tolker jeg ikke koranen slik at kvinner skal gå i burka, men at man rett og slett ikke skal kle seg naken for hvem som helst, ikke hoppe til sengs med hvem som helst, men spare slikt til sin ektemann... fordi sex bør vernes som gaven det er. En kjærlighetsgave mellom to som elsker hverandre... ikke ødsles bort og forringes til det ikke betyr noe særlig lenger. Og jeg tror ikke det er noe mindre viktig for menn... selv om jeg har sett få menn i burka... om det nå var det som skulle gjelde. ;)

Klem

salige lavendel sa...

Jeg sier bare nam nam, dette så veldig lekkert ut. Er veldig glad i brente mandler!! Og takk for koselig hilsen hos meg. Ja, du har vel vært inne på det med pay-pal før du trollmor og jeg har noe på gang i jakkeermet. Men tiden strekker ikke til her alltid. Men da sparer jeg vel også noen for impuls shopping, og det er vel bare bra, hihi. God natt og sov godt til deg!

VillaVårfrubakken sa...

Jeg fikk lyst på alt jeg....ha en fin fin onsdag...klem

Tovepia sa...

Heia på deg;)
Nesten godt jeg ikke var der, for dette så bare fantastisk godt ut....og du laga vaniljekrem selv!!!Respekt!!
Ha en fin kveld, klem fra meg;)

Skjerstad sa...

NAMMM :) Ja takk jeg ville ha smakt på alt jeg ;) Jeg elsker kaffebrød !
Klem fra Janne

mimmi-leone sa...

Nam, det så virkelig godt ut.

Ønsker deg en fortsatt fin uke med hilsen fra Mimmi-Leone

Huldra sa...

Det er sånn det skal se ut etter et treff det. =D

Nam! Alt så dig ut, men jeg sikler fortsatt mest på bordet ditt. Det er lekkert! :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...