15. mars 2011

Da er det avgjort at jeg aldri blir mormor......

Men farmor er vel like greit, om ikke bedre eller i alle fulle fall er det i alle fall akkurat sånn det blir i mitt liv. Jeg har klippet trompetene, sunget siste vers med livmora og høna har stokken full,men verpingen er herved satt ut av spill!
Kanskje dette er en farmor?

Jeg er egentlig overrasket over følelsene som dukket opp etter dette inngrepet. Nå er det ikke et valg jeg har hvorvidt jeg skal ha flere barn eller ikke. Nå har jeg valgt det bort. Nå er ikke muligheten der lengre... men jeg har 3 fantastiske sønner som jeg er overfantastisk stolt av! Ergo så blir jeg både svigermor og farmor.

Sånn farmor vil jeg bli

Og så har jeg jo så flotte sønner at jeg får jo helt sikkert og uten tvil bare fantastiske og småvidunerlige svigerdøtre.
Fremtidig svigerdatter med gammeldags oppdragelse? Mulig?

Og jeg skal bli en sprek gammel dame som gjør artige ting og som alle i familien husker som "farmor, som var vakker og ven som ung og hun likte å gjøre spillopper og få alle til å le, gjerne på bekostnig av henne selv". I stille stunder vet jeg at mine sønner, når de kommer sammen og minnes meg vil si: "Jeg tror nok hun savnet å bli mormor, men hun sa det aldri"

Men som jeg gleder meg til å bli farmor! :)

Ha en god dag småpiker


17 kommentarer:

Trollmora sa...

test

KKvinneblogger sa...

Utrolig fine og morsomme bilder du hadde funnet! :)
Farmor er vel bra?! Det viktigste for barnebarna er ikke om du er mamma'n til mamma eller pappa, men at du er du!

Anonym sa...

Flott med ei farmor,jeg blir aldri det. Mistet en gutt,han
skulle fylt 12 i år. Har en
skjønn datter da og 3 herlige
barnebarn. Takknemlig for det.:))
Klem fra Mette.

Unknown sa...

Det viktigste er vel at det blir barnebarn, med ei sprek og morsom farmor;-D

Ha en flott ettermiddag med de fremtidige fedrene!

Klem fra Grete

Tovepia sa...

Jeg blir aldri farmor, men so what??
Heldig som har 2 herlige døtre og snart 4 barnebarn, jeg, det er det viktigste;)
Nyt kvelden, klem fra meg;)

Mie fra Mies Mirakler sa...

Jeg kom så sent i gang med å få barn at jeg er glad om jeg rekker å bli bestemor i det hele tatt jeg ;) *♥*

Mira sa...

"Da er me i samme båt". Blir garanteri ikkje mormor.

Men farmor? hvem vet!

Klem fra meg.

Berit T sa...

Du kan glede deg, det kan jeg skrive under på, for jeg er "bare" mormor og kan heller aldri oppleve å bli farmor.
Men jeg koser meg i rollen min, og prøver etter beste evne å lage gode minner for de tre guttene som jeg er mormor til.
Alltid noe spennende på gang , men det som er skummelt er at tiden går så altfor fort....

Elisabeth, innerst i veien sa...

En farmor skal man ikke ubervurdere nei. Har selv aldi hatt en. Selv har jeg kun mulighet til å bli mormor....det har jeg ikke tenkt på før nå, he he.

Ligger en utfordring til deg hos meg. ☺

Kaoskontroll sa...

Garantier har vi vel aldri. Jeg kan bli både mormor og farmor, men man vet jo ikke. Som jeg sa til den stolte far, da han sto ved to nyfødte og planla HELE livet deres "Jeg kjenner to søskenpar der begge er homofile jeg". Da ble han stum da! Hehe

Nå har jo jeg tre barn, og oddsen for at samtlige er homofile som ikke ønsker barn, eller bare ikke ønsker barn, ja den er vel heller liten. Håper jeg! :) Og jeg tar med lykke imot det som kommer! :)
Men trompetene mine er blåst ut de også... for jeg har ett barn på minipille og to på hormonspiral, samtlige tre født 15 juni... og ettersom det er 15 juni hvert år kunne jeg ikke ta sjansen på flere spill fra skjebnen. ;)

Klem

Osloskånskan sa...

Jeg tror du blir en alle tiders Farmor! det skal jeg bli :-)

Mie fra Mies Mirakler sa...

71modell som meg? ;D mine to er født i 2003 og 2008, de var litt sånn treige med å komme til verden kan man si, og når de først kom så var de to store overraskelser, så jeg må jo si jeg er glad jeg klarte å produsere i det hele tatt ;) Godt det ikke bare er meg som fikk i litt voksen alder da :D Krysser fingrene for at barna mine selv får barn litt tidligere enn jeg har gjort *♥*

Shy sa...

Eg trur at famor vert like bra som mormor.:)

Unknown sa...

Ser ut som eg kun blir farmor eg og, hvis eg e heldig da :o)

Jennys fire vegger sa...

Du blir en herlig farmor! :-D Artige bilder!

Ha en fin dag videre.
Klem Jenny

Trollmor sa...

For en herlig blogg du har <3<3 Sittet leeenge og kost meg nå!

Hilsen en annen Trollmor som heller ikke blir mormor :-)

Huldra sa...

Fine, fine Trollmora si.. Du kan å si det på riktige måter du. :)
Er helt sikker på at du blir verdens beste, deilig sprø, glitrende, smilende og litt bestemte farmoren som finnes. Nå fikk du meg til å fundere over mormor rollen også, men jeg har ingen planer om det jeg heller. Barnebarna vi kanskje får skal få all grunn til å være glad i oss- åkke som hvilken tittel. :)
Håper det går bra med deg etter snippen vennen. :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...