3. mars 2011

Når får mor sin berettigede trassperiode?

Noen som vet? Altså..... Unger har jo trassalder fra og med og så utover... Menn har nå dekning for å legge på seg noen kilo under et svangerskap og få humørsvingninger fordi han er sympatigravid.... menn er forøvrig av arten som kan være trassig når de vil bare fordi de er nettopp menn....

Jeg lurer bare på når det er mor`s trassalder? Er 39 sånn passe alder til å starte med en drøy trass som varer, tja... noen uker?

"Nehei! Jeg vil IKKE på den butikken å handle, kunne ikke falle meg inn!!!!! Nei, ikke den heller. Nei i alle fall ikke den! Jeg vil ikke handle i det hele tatt faktisk! Jeg er sulten! NEI! Jeg vil ikke lage mat! Nei, jeg vil ikke at du skal lage mat heller! NEI SA JEG!!!!"


Tror kanskje jeg starter i morgen tidlig jeg.... rett og slett... orker ikke vente mer på det der .....

"NEIIIIIII jeg står ikke opp! NEI du skal ikke stå opp! Jeg vil ikke!!! Nei jeg skal ikke stelle ungene! NEIIIIII ikke stell ungene!!! Ikke puss tennene på haaaaaaaaaaaaaan!!!!! Neiiii"

En sånn moderstrass gjør seg relativt dårlig i skriftlig form ser jeg.... ikke sikkert den gjør seg noe særlig bedre live heller sånn "by the way".... kanskje jeg lar trass få lov til å tilhøre smårollinger og voksne smårollinger og så får jeg heller utagere når jeg blir 66 å sitter med mine barndomsvenninder på strandpromenaden å mimrer over alt vi måtte holde ut :) hihi
Men sånn på tampen her... bare for å få ha privilegiet av å trasse litt s¨ånn her inne i min egen blogg:

"Neiiiiii!!! Jeg vil ikke rydde alle lekene i verden som ligger på gulvene i huset mitt akkurat nå!!! Neiiii! Jeg vil ikke lage topping til sjokoladekaken jeg har bakt som mannen skal ha med seg på jobb i morgen!! NNNeiiiiii jeg vil ikke sette inn middagskoppene i maskina som står enda nå klokken halv 8 fordi jeg har et troll i ekte trass og en baby i hermetrass!!!!! Neeeeiiiiiii"

Sukk.....

Ha en fin kveld småpiker :) 

11 kommentarer:

Katrine Helen sa...

Vi jenter får jo være hormonelle når vi er gravid og lenge etter. Der vi kan fly i flint, grine, sutre og klage..for og så skylde på hormonene ;) Vi har også overgangsalderen. Så NOE har vi da;) Men skulle hatt litt trass også.. skal vi starte en felles trass uke? hehe.

Få gubben til å ta i oppvasken og lage sin egen topping! er vel bare rettferdig siden du lagde middag og kaken ? hihi

Tovepia sa...

Hoho. trass i veg! jeg kom til et punkt med kake på jobben til mannen, den får du ordne selv, den ble kjøpt fra da av:O)
Ingen grunn til panikk, det kommer flere trassaldre..stadig vekk:O)
Nyt dem, klem fra meg;)

Birthes Verden sa...

Jeg og vil trasse !!
Har nettopp vært igjennom en liten 4 årings trass fordi ett eller annet var galt. Jeg aner ikke hvorfor hun var sint og sur engang. Alt var galt
Tenk om jeg kunne gjøre det også??
Hehe, det hadde tatt seg ut.
Jeg trasser nok litt, iallefall i følge mannen, men han får ta det som en mann...Hyle og skrike ;)

Ønsker deg en trassig dag i morgen...hihi.

Birthe

Shy sa...

He, he! Eg unner meg å vere i trassalderen når det passar meg ;)
Er så vaksen at eg gjer som eg vil, og ikkje ALLTID som andre seier. Men eg oppfører meg skikkeleg altså!!! Ligg ikkje på golvet og sparkar med beina akkurat :)

Maleriet fargehandel sa...

Bedre sent enn aldri ;)

H

Kaoskontroll sa...

Kjære deg... vi blir SVIGERMØDRE! Kan trasse, furte og være vanskelige så mye vi bare orker... og likevel forvente kake og flotte gaver. ;)

Du er bare litt ung til å tenke på det ennå, men "himmelen" venter. Hehe

Klem

Anonym sa...

Haha, måtte trekke på smilebåndet her gitt :)

Artig skrevet. Jeg har selv en 2 åring som trasser som besatt og en baby på 5 mnd som enten hermer eller er illsint pga kløende eksem eller tenner :)

Kaoskontroll sa...

Dere er da noe søte (for)følgere! :)
Får bare stole på at de som er følgere tåler og trives, med meg og bloggen som den er. Har lagt merke til at jeg gjerne mister en følger eller to om jeg ytrer noe som er litt utenfor allfarvei i interiørbloggland, men da har de vel bare rotet seg inn i feil hus i utgangspunktet. ;)

Klem

VillaVårfrubakken sa...

Jeg syns vi kan trasse litt i vei, og kaka får de jammen ordne sjøl....det fins jo butikker.
Ha en fin helg, vi prøver å trasse været og dra på hytta, vet ikke om det er lurt enda...klem

Alexia sa...

hehe, trasser rett som det er jeg.......så skjønner de åssen de sjøl er, ikke sant?

Daisys home sa...

Måtte bare humre og le da jeg leste innlegget ditt :)
Ha ei fin helg.
Klem Sissel

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...