10. mars 2011

Takk for en underbar vanlig dag! :-)

Alle har vi yndlingslåter som vekker minner og sterke følelser. Her er en av mine, fra mitt absolutte yndlingsalbum igjennom tidene "Ellva kvinnor i et hus" Agnetha Faltskog. Sommer, mint-is, jeg og mine brødre i baksetet... senere som voksen da jeg forsto teksten som voksemperson for første gang og tårene rant... og nå, midt i livet der jeg kjenner godt til viktigheten av å sette pris på stunden... hver dag.
Trykk på youtube-linken under for å høre sangen :)


Gode Gud, vad är klockan?
Över två..
Jag har somnat från tv:n igen..
Men tack för filmen, den var bra..
Tack ska du ha, Herre, Jarl Kulle beundrar jag..
Tack för idag, tack för en underbar vanlig dag..

Tusen tack, för att lunchkön var så kort idag
för då hann jag springa och köpa skorna som jag ville ha..
Tack ska du ha, Herre, dom passar mig riktigt bra..
Tack för idag, tack för en underbar vanlig dag..

Jag blev också glad för lappen från vår nya närbutik..
Där du gav mig tips om extrapris på kaffe..

Varje dag sker små under..
Men så lätt det är att ta dem för givna,
så lätt, att sitta nöjd och bara ta..
Tack ska du ha, Herre för allt jag har fått idag...
Tack för idag, tack för en underbar vanlig dag...

Gode Gud, det är sent nu..
Snart halv 3,
Men hurra det är lördag imorrn, och jag kan sova hela dan'
Tack ska du ha, Herre nu släcker vi du och jag..
Tack för idag, tack för en underbar vanlig dag..
 
 

1 kommentar:

Jennys fire vegger sa...

Ja, den sangen er herlig. Teksten er til ettertanke! :-)

Ha en fin dag videre.
Klem Jenny

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...