19. feb. 2011

En riktig solskinnshistorie!

Morsdagsbuketten 2011

I min korridor har jeg ingen vindu. Jeg har en kommode, et speil og noen diversiteter som henger på veggene ellers. Jeg har også en trappeoppgang og midt i den er det et lite vindu. Sånn kaktusvindu vettu. I gangen har jeg også en dør som leder til yttergangen,. Den døren har et stygt glass i som jeg ikke liker... og den forrige eieren av denne leiligheten hadde nok dilla på decoupage og sommerfugler og engler.... så det var da viktig for meg å få dekket dette vinduet og det gjorde jeg med denne gardinen:


Ordene er ord som Trollfar og jeg mener definerer FAMILIE for oss , plassert i estetisk rekkefølge, ikke etter viktighet.... Trykk for å se den større om du vil.

Ok.... så på selveste morsdagen så sitter jeg på det rommet i korridoren som er lite og som har en hvit porselensstol og som man sitter på noen ganger per dag (med døra åpen om man er småbarnsmor.... man må jo høre og se det som skjer).... og så ser jeg noe spesiellt..... 



Solen kommer plutselig! Skinner igjennom vinduet i trappegangen, treffer speilet i korridoren som igjen slår det tilbake på gardinen for å lyse på disse 2 viktige ordene sammen med dansende sommerfulger.....

Kjærlighet

Trygghet



Dette ble faktisk en ganske så spirituell opplevelse for meg og jeg takket min skaper der jeg satt for at Han tar seg tid til å sende meg slike skjønne øyeblikk, slike sekunder som blir sittende fast i sjelen for alltid. Takk! 

13 kommentarer:

KKvinneblogger sa...

Oi! Så fantastisk! Slike opplevelser gjør hjemmet til en katedral! :)

Anonym sa...

Herlig. :))
Opplevde noe "pussig" en
dag jeg også. Hørte at
det ropte "hallo" 2 ganger
jeg skvatt naturlig nok,
var alene hjemme akkurat da
og det var heller ikke folk
ute. Det var en mannsstemme ihvertfall og
den lød hul. Jeg satte meg i sofaen for å strikke litt (lettere forvirret hehe)og
da kjente jeg noe som rørte
borti håret mitt. Jeg ba om å få et
tegn,for jeg skjønte jo at dette var noe fra en annen dimensjon (jeg tror på sånt). Da jeg kom på kjøkkenet
litt senere så fant jeg et hjerte
på kjøkkenbenken. Det så ut som om det var tegnet med kaffe. Det er rart for vi drikker ikke kaffe her i huset. Jeg velger å tro at det var en kjærlig hilsen fra min bror som jeg mistet for noen år siden.
God helg.
Klem fra Mette.

Trollmora sa...

åh nå fikk jeg frysninger over hele meg Mette! Takk for at du deler!

Trollmora sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Tovepia sa...

Herlig å få slike øyeblikk, hvor man ikke minst føler det er en mening i det hele;)
Nyt alle solstråler du kan få, klem fra meg;)

Unknown sa...

He he, noen ganger så kan man begynne å lure på om det er noen som vil fortelle en noe;-D
Vakkert var det uansett hva!


Ha en fin lørdag!
Klem fra Grete

Anonym sa...

Så nydelig!
Ønsker deg en fortsatt fin helg.
Klem fra Mio

Skjerstad sa...

For en fantastisk opplevelse du har hatt :) Nydelige ord du har i gangen din . Tusen takk for at du vil følge bloggen min , Trivelig :)

Klem fra Janne :)

Maleriet fargehandel sa...

KULT!

:O)

VillaVårfrubakken sa...

Litt av et øyeblikk det der.....ha en herlig søndag .....klem fra Mona

Ann Kristin sa...

Nyydelig!
Så herlig du skriver:)
Her vil jeg følge ja:)

Klem fra en annen nordtrønder;)

Huldra sa...

Sånne øyeblikk er gull verdt. :)

Anonym sa...

Kjærlighet burde alltid være trygghet.

En vakker opplevelse. Fantastisk.

Malien

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...