3. feb. 2011

Om å være syk og småbarnsmor (OG ikke minst litt skryt *stolt*)

De første par døgnene av denne sykdomsperioden husker jeg ikke så mye av. Trollfar tok seg av hus og hjem og barn og jeg lå på sofaen og sov mer enn jeg var våken... etter et par døgn på penicilin lettet feberen, jeg klarte å reise meg og dermed endres min status fra "mamma er syk, vær stille" til "se, mamma er frisk nå".

Når man da har influensa, omgangen og lungebetennelse samtidig så er det ikke så mye som minner en om at en kan oppfattes som frisk, men barn er barn og menn er tidvis alternativt begavet så man prøver å imøtekomme dem.

Men nu går alt så mycket betre... i alle fall litt :) Jeg er fremdeles stemmeløs og jeg er alt annet enn i shipshape, men jeg er BEDRE og det er fremskritt!
Jeg har fått konstatert virus, så det er ikke noe vits i penicilin.... det er bare tiden og hvile som kan hjelpe! Jeg må innrømme at jeg har hatt et par tanker tilbae et år.... da jeg vaksinerte meg mot svineinfluensa... jeg har ikke vært helt i form siden det jeg. Men men... jeg får se det an litt fremover.

Det å komme inn hit på bloggen å finne både nye følgere og nye kommentarer er bare stort! Jeg er sikker på at det har vært med å gjøre meg i bedre form også! Jeg eeeeeeeelsker kommentarer! :)

Nå har jeg vært så godt som isolert siden jul og jeg begynner å bli desperat. Jeg har et sterkt behov for frisk luft og røde kinn! Nå ber jeg bare for at ungene og jeg blir friske snart så vi kan komme oss ut på "folkvis"... kanskje begynne forberedelsene til åpningen av hytta til påske :)
Jeg skal lage meg syrom også, her hjemme... og jeg skal sy.... og fikse pulten til mellomtrollet og.... ja... i det hele tatt!

Men så over til det siste jeg skal snakke om i dag... jeg er sååååå stolt! Min eldste går på skole i utlandet og har interesser innen scenekunsten... både musikk og teater. Nå har han nylig hatt premiere på GREASE.... og min mor var der for å overvære premierekvelden.

Stoooooooor stas for oss alle og jeg er bare sååååå stolt!!!!!!!


Jeg ønsker dere alle en behagelig torsdag!

9 kommentarer:

KKvinneblogger sa...

Så godt at du er bedre!
Nå går det mot lysere tider, og snart er dere ute og nyter livet med roser på kinn hele gjengen!
Og gratulerer med eldstemann! Så gøy! Og så bra at bestemoren kunne være der under premieren. Det er viktig å bli sett og backet opp for den som våger seg opp på en scene. Du har god grunn til å være stolt :)

Pia sa...

Huff, godt at du er på bedringens vei!
Skjønner godt at du er stolt av eldstemann som står på scenen!

Hegeslilleboble sa...

Godt dere er på bedringens vei. Vi har også hatt sykdom siden tidlig desember og ut denne uka så vet hvordan det er å være "låst" inne.... Godt det går mot lysere tider:).

Herlig bilde av skuespillerne:), forstår godt at du er stolt!!!

Shy sa...

Bra det er lysare tider på mange måtar :)
Gratulerer med sønnens prestasjoner!

Anonym sa...

Hei.
Er så glad for at du er mye bedre.
Skjønner godt at du er stolt av eldstemann,flinke gutten. :)) Flotte bilder. Er det du som er på det øverste?
Klem.

Kaoskontroll sa...

Takk for det! Og ja, dørene er også kjøpt på IKEA. Er glass bak "voksduken" også, men myyye mer praktisk å gjemme rotet. ;)

Veeeldig irriterende det der med å lage merjobb for seg selv. Jeg er også forferdelig slik. Spesielt når jeg skal finne noe. Da drar jeg alt mulig ut av skuffer og skap og glemmer visst at det er en som må rydde opp igjen etterpå. Og at det er akkurat meg som må det.
:(

Hehe... ja, det er ikke så greit for de små å forstå at mor ikke er tipp topp når hun klarer å stå på to ben. Mødre er jo tilsynelatende uovervinnelige. ;)

Fremdeles god bedring- klem

Unknown sa...

Kan godt forstå at du e stolt eg ja :o)

Stakkars sjuklingen du da :o(
Håpe det bedre seg raskt og du får ei finfine helg :o)

Du e forresten ittelyst som vinner hos http://miesmirakler.blogspot.com/

Eg glømme det kvar gong eg e innom deg, men i dag kom eg på det :o)
Ein liten oppkvikker kanskje? ;o)

FruHellstrøm sa...

Hei hei :)
Ja, det er ikke bare bare å være syk når man er mamma selv :) Heller ikke gøy når barna blir syke samtidig heller.. Jeg hadde 2 syke barn hjemme forje uke, og det var tøft må jeg si, siden jeg er gravid selv også, men det gikk jo greit :)

Håper du snart er i 100 % bra form :)

Så koselig at du kom inn til min blogg:) Er kjempe gøy med nye følgere og kommentarer på bloggen:)
Lykke til i min Kjærlighets Give Away :)

Klem Tina

Huldra sa...

så kult! Ikke at du er syk sel følgelig, men at poden er tøff på scenen. sånt er jo bare knallgøy, så du har all grunn til å være stolt. :)

Hmm.. Håper ikke du har noen krummelurer fra den hersens vaksinen. Nektet plent jeg, og holdt på mitt. Det har gått en del virus, og de har en tendens til å sitte litt godt ja. Holdt på selv noen uker, og kan plutselig få noen rare hostekuler og hes stemme enda. Vel, så lenge bena funker er vi jo friske- ikke sant? du kan jo gååå, og da får du passet påskrevet. Tips: Hold sengen og stønn og sukk litt utover det du egentlig trenger. Da vinner du litt tid ihvertfall. ;)

God bedringsklem fra Huldra

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...